  • 1. Data: 2003-10-08 11:14:53
    Temat: Re: Wezwanie do US w celu udokumentowania dochodów i wydatków za ostatnie 5 lat
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    [crosspost z .podatki na .prawo]
    On Wed, 8 Oct 2003, Auto wrote:

    >+ Użytkownik KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl> [...]
    >+ > Tyle ze ty masz udokumentowac dochody, a nie wydatki ;)
    [...]
    >+ Zadzwoniłem do nich w między czasie - powiedziano mi ze mam wypełnić
    >+ specjalnie przygotowany formularz - co kupiłem w tych latach: nieruchomości,
    >+ ruchomości, papiery wartościowe, lokaty...

    Wyłóżcie mi czy ustawa o składaniu deklaracji majątkowych
    w końcu nie weszła w życie, czy tylko tak mi się wydawało
    (że nie wchodzi) ? Nie żebym miał coś przeciw. *ALE*, jak
    to mawiają... dlaczego tylnymi drzwiami ??

    Bo aczkolwiek post Krzyska wydaje się wskazywać zdroworozsadkowe
    podejście do prawa (US patrzać na wydatki *o których wie*
    żąda informacji o dochodach - z czego podatnik powienien
    się wytłumaczyć) to żądanie *wskazania wydatków*
    jest IMHO tak sobie uzasadnione...
    Czy takie żądanie ma podstawę prawną ?
    W poście "wscibstwo Urzadu Skarbowego", Message-ID:
    <blv54i$9on$1@inews.gazeta.pl>
    podano że US wystąpił "powolujac sie na art. 180
    par. 1 Ordynacji podatkowej".
    Czy kilka kolejnych postów pod rząd wskazuje na zastosowanie
    jakiejś nowej interpretacji prawa ?

    pozdrowienia, Gotfryd