  • Data: 2005-11-08 01:49:07
    Temat: Re: Umowa cywilno prawna z dzieckiem?
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In news:dkois0$atg$1@atlantis.news.tpi.pl,
    Johnson <j...@n...pl> napisał/a:

    > Pojęcia "usprawiedliwione potrzeby" oraz "możliwości zarobkowe i
    > majątkowe" zostały szczegółowo omówione w uchwale Pełnego Składu Izby
    > Cywilnej i Administracyjnej Sądu Najwyższego z dnia 16 grudnia 1987 r.
    > (M.P. z 1988 r. Nr 6, poz. 60). W uchwale tej stwierdzono między
    > innymi: "Pojęcia usprawiedliwionych potrzeb nie można jednoznacznie
    > zdefiniować, ponieważ nie ma jednego stałego kryterium odniesienia.
    > Rodzaj i rozmiar tych potrzeb jest uzależniony od cech osoby
    > uprawnionej oraz od splotu okoliczności natury społecznej i
> [...]

    Zatem nadal nie uważam, aby finansowanie instytucji zwanej klerem nalezało
    do obowiązku alimentacyjnego. Czy słyszałeś o takich sprawa w sądzie
    rodzinnym, gdzie sąd okreslał, czy puszczenie dziecka do komunii mieści się
    w obowiązku alimentacyjnym?

    Idąc dalej - w naszym środowisku przyjęte jest, że po ślubie organizowane
    jest wesele z tańcami itp. Czy to oznacza, że jesli moja córka zajdzie w
    ciąże w wieku 16 lat moim obowiązkiem alimentacyjnym jest wyprawienie jej
    weseliska?

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Głowa jest jedynym naczyniem,
    które bez zwiększenia objętości może pomieścić każdą ilość wody