    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Ubezpieczenie OC na osobę zmarła
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <62eb68b9$0$565$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@e...not.valid>
    <62ebcf44$0$454$65785112@news.neostrada.pl>
    <x...@e...not.valid>
    <62ebde0b$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@e...not.valid>
    Date: Fri, 5 Aug 2022 16:11:26 +0200

    On Thu, 4 Aug 2022 19:50:03 +0200, Tomasz wrote:
    > Liwiusz w

    > Klu to jest, jeżeli podażymy dalej...
    >
    > A dalej jest to co wyciąłęś być raczył cieciu od pożyczek:
    >
    > "osoba obciążona tym obowiązkiem"

    > Zapewne potrafisz udowodnić, że po śmierci właściciela/współwłaściciela
    > pojazdu, pozostali potencjalni spadkobiercy zostają zwolnienie z obowiązku
    > ubezpieczenia OC tego pojazdu do czasu rozdziału spadku...

    > Oboje wiemy, że tak nie jest, ale ty nigdy nie miałeś cojones (se poszukaj
    > pipo co to znaczy).

    Ale tu nie chodzi o to, czy sa zwolnieni z obowiązku, tylko czy
    mogą go spełnić ... chciałoby sie napisac "fałszywą polisą".
    A co najmniej wadliwą.

    Gwoli scislosci, to
    Art. 23. 1. Posiadacz pojazdu mechanicznego jest obowiązany zawrzeć
    umowę obowiązkowego ubezpieczenia OC

    Posiadacz. Nie to samo co wlasciciel. Jak żona kluczyki to auta ma,
    to chyba sa podstawy nazwac ją posiadaczem.

    Zona obowiazek spełniła? Z tego co piszesz, to niby tak, bo umowe z
    agentem zawarła. Tylko ze na papierze tego nie ma, bo na papierze jest
    zmarly mąż :-)

    O to akurat nikt sie u nas czepial nie bedzie, bo skoro polisa na
    pojazd jest, to wiecej nie trzeba ... ale jakby sie jakis formalista
    trafil?

    Pozostaje ci jeszcze art 6 i 10.

    Pytanie bardziej istotne - czy denat może zawierac umowy, a jesli nie,
    to co z tego wynika :-)
    Jakies tam fałszowanie podpisu moze sie jeszcze pojawic.

    Tylko ... polisa sie przedłuza automatycznie. Nie trzeba bylo nic
    fałszowac.

    Ja sie natomiast chetnie dowiem, kiedy spadkobiercy stają sie
    włascicielami/posiadaczami pojazdu. No i zaczyna na nich ciazyc
    obowiazek.
    Dla utrudnienia niech bedzie, ze małżonka nie ma, a pojazd stoi
    zamkniety w garażu ... choc czemu nie na ulicy ... a kluczyki
    sa w mieszkaniu zmarlego wlasciciela i czekają na lepsze czasy.

    J.