    Date: Fri, 5 Aug 2022 11:41:00 +0200
    Subject: Re: Ubezpieczenie OC na osobę zmarła
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <62eb68b9$0$565$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@e...not.valid>
    <62ebcf44$0$454$65785112@news.neostrada.pl>
    <x...@e...not.valid>
    <62ebde0b$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@e...not.valid>
    <62ec9f2b$0$447$65785112@news.neostrada.pl>
    <g...@e...not.valid>
    <62ecdfd7$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@e...not.valid>
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-08-05 o 11:36, Tomasz pisze:
    > Liwiusz w

    > Ty jesteś głupszy niż ustawa przewiduje -- zobowiązanym do zawarcia umowy
    > jest spadkobierca (jeden z nich), poszedł, zawarł i zapłacił, a to, że
    > wpisano w polisie dane zmarłego, nie oznacza, że umowa nie została zawarta

    To, że stroną umowy jest nie ten, kto umowę podpisał, to bardzo istotny
    szczegół (już pomijając fakt, że tej umowy nikt nawet nie podpisywał
    fizycznie). I jestem pewien, że w razie szkody ubezpieczyciel weźmie ten
    fakt pod uwagę i dostrzeże wadę prawną umowy.

    I w drugą stronę też - ten, kto zapłacił składkę, może żądać zwrotu na
    podstawie bezpodstawnego wzbogacenia.

    --
    Liwiusz