  • Data: 2006-03-08 21:58:57
    Temat: Re: URLOP niewykorzystany za 2005 co mam zrobić
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *l...@v...pl*
    wypowiedziała te słowa:

    > Wierze Ci wierze, ale sęk w tym, że to pracodawca zdecydował sam, że
    > nie ma możliwości uzgodnienia z pracownikiem terminu udzielenia
    > urlopu, zdecydował NIE starając się nawet uzgodnić takiego terminu z
    > pracownikiem

    Wyrokiem z 24 stycznia 2006 r. SN przyjął, iż pracodawca może
    *zobowiązać* pracownika do wykorzystania zaległego urlopu do końca
    pierwszego kwartału roku następnego: " Istotą urlopu wypoczynkowego
    jest, by zainteresowany odebrał go w naturze. Wskazanie w art. 168
    kodeksu pracy końcowej daty wykorzystania urlopu za dany rok (do końca
    marca roku następnego) realizuje tę zasadę. Dlatego pracodawca postąpił
    prawidłowo, nakazując pracownikowi pójście na zaległy urlop w tym
    czasie." (za "Rz" z 25 stycznia 2006 r.)
    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: 502defunk ||| JID: o...@j...org |||