  • Data: 2006-03-09 07:51:05
    Temat: Re: URLOP niewykorzystany za 2005 co mam zrobić
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Grzesiex napisał(a):

    > Ostatnio byłem na szkoleniu i tam była mowa iż jeśli pracownik w ubiegłym
    > roku nie korzystał z urlopu na żądanie to te 4 dni może wykorzystać aż do
    > końca 1 półrocza roku następnego. tak więc jeśli zotało 5 dni to jeden musi
    > wykorzystać do końca marca a resztę do końca czerwca.

    Nieprawda. Prawo do urlopu na żadanie można wykorzystać tylko w tym
    roku, w którym prawo to przysługuje. W kolejnym roku masz kolejne 4 dni.
    Mówi o tym art. 168 kp, po średniku.

    Z komentarza:
    Do urlopu udzielanego w terminie nieuzgodnionym z pracodawcą nie stosuje
    się reguł określonych w art. 168 k.p. Przepis ten w swym nowym brzmieniu
    wyłącza bowiem ten urlop z obowiązku udzielania urlopów zaległych do
    końca pierwszego kwartału roku następnego. Oznacza to, że uprawnienie
    wynikające z art. 167(2) k.p. może być realizowane przez pracownika
    jedynie w tym roku kalendarzowym, w którym pracownik nabył prawo do
    urlopu. Nie jest więc możliwe kumulowanie urlopów nieuzgadnianych z
    pracodawcą w następnych latach. Przykładowo więc pracownik, który nie
    skorzystał z dobrodziejstw płynących z art. 167(2) k.p. w danym roku
    kalendarzowym i nie wykorzystał całego urlopu za ten rok, w roku
    następnym cały urlop zaległy pracownik wykorzystuje na zasadach ogólnych
    (z pominięciem art. 167(2) k.p.).

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"