  • Data: 2022-09-14 11:48:17
    Temat: Re: Stanowisko finansowo-księgowe w firmie i gotówka.
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 14 września 2022 o 08:44:14 UTC+2 cef napisał(a):

    > Może płacisz mniejszymi nominałami.
    > Ja ostatnio jak mi bankomat wydał 200zł - nówka sztuka nieśmigana,
    > to w markecie wyjęli naświetlarkę (a zakupy za 10zł zrobiłem). A takich
    > banknotów, po których widać, że są w obiegu to nie sprawdzają.

    No ale co się dziwisz? Poszlaki jak cholera.
    Inna sprawa to właśnie to "wyjęli" - pamiętam, dawno temu to było, jak jeszcze
    w biedronku nie było kart - to był taki czas, że im te podświetlarki przy kasach
    zamontowali i każdą stówkę przykładali (wtedy to jeszcze był spory pieniądz, a nie
    jedne zakupy).
    Wyglądało to trochę niesmacznie - i potem zniknęło.
    A potem jeszcze przez jakiś czas mieli takie śmieszne pudełeczka, które tak wciągały
    stówki
    (no bo dwusetek prawie w obiegu nie było, więc nie było sensu tracić miejsca w kasie
    na trzymanie stówek - a było ich od groma, bo prawie każdy płacił stówką wyjętą
    przed chwilą z bankomatu przy wejściu, a kasjerzy musieli błagać o drobne bardziej od
    żebraków).
    Zawsze mnie zastanawiało, czy biedronek miał umowę z firmą od bankomatów na "obieg
    zamknięty" - że
    biedronek nie musi wozić kasy do banku, a firma od bankomatów kasy z banku, tylko ci
    od
    ładowania bankomatów przyjeżdżają "z tyłu sklepu", przeliczają kasę, pakują w kasety
    i ładują do bankomatu przy wejściu?