  • Data: 2003-09-25 11:24:55
    Temat: Re: Skladki Zus - dwie firmy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 25 Sep 2003, RN wrote:

    >+ no właśnie, jak to jest z działalnością gospodarczą
    >+ i pracą na cały etet w firmie?

    -> pl.soc.prawo.podatki, ZUS to parapodatek.

    A jest tak że "całość etatu" jest bez znaczenia, ważne
    jest czy zarabiasz (brutto) minimalną pensję.
    Może być 1/20 etatu.
    BTW: nie udało mi się wyjaśnić czy przy 1/366 etatu
    w trybie "n dni w pracy m dni wolnych" pracownik
    powinien w końcu przyjść czy jednak ma ten urlop
    zgodnie z KP ;) ("zaokrąglając do góry").

    >+ czy można sobie wybrać, który ZUS płacić?
    >+ od działalności czy od umowy o pracę?

    W tej kombinacji nie można: od pracy musi być,
    od DG musi lub może (w zależności od kwot jw.)
    Są kombinacje kiedy można dowolnie, np. umowa
    zlecenia i DG.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)