  • Data: 2003-09-25 12:08:30
    Temat: Re: Skladki Zus - dwie firmy
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Jak ktoś pracuje w 3 miejscach na ćwierć etatu zarabiając
    > po 700 zł w każdym - to np. od własnej DG i tak zapłaci
    > "pełny" ZUS.

    Nie jestem nieomylny ale tu bym polemizował.

    1a. Ubezpieczeni wymienieni w ust. 1, których podstawa wymiaru składek
    na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z tytułu stosunku pracy,
    członkostwa w spółdzielni, służby, pobierania świadczenia socjalnego
    lub zasiłku socjalnego w przeliczeniu na okres miesiąca jest niższa od
    określonej w art. 18 ust. 4 pkt 5a, podlegają również obowiązkowo
    ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym z innych tytułów, z
    zastrzeżeniem ust. 1b i art. 16 ust. 10a.

    Czy można to rozumieć w ten sposób, że decyduje podstawa z każdej
    pracy, a nie podstawa sumaryczna? Wtedy np przy pacy w jednym miejscu
    za 1000 i w drugim za 500, też treba byłoby płacić składki z dodatkowej
    DG.