  • Data: 2019-07-16 13:23:56
    Temat: Re: Resort cyfryzacji bierze się za kradzieże tożsamości
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-07-16 o 13:12, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Za to jak pamietasz - bylo tak, ze adres sie nie zgadzal, i sprawa w
    > koncu trafiala do komornika, ktory jakos nie mial klopotu z ustaleniem

    To trochę naprawili, od kiedy trzeba podawać numer pesel, a sąd sprawdza
    dane adresowe z meldunkiem.

    To mocno naprawią, jak niedługo zniknie fikcja doręczeń, a za doręczanie
    "trudnych" listów zajmą się komornicy, którzy nie tylko będą mieli za
    zadanie spróbować doręczyć list, ale w razie braku takiej możliwości -
    sprawdzić pod danym adresem, czy adresat tam rzeczywiście zamieszkuje,
    czy na przykład wykorzystać dostęp do baz bankowych, aby ustalić adres
    adresata.

    > adresu, a sprawa sądowa ... "teraz to juz za pozno, bylo reagowac na
    > pisma" ...

    Jeśli nie doszło do skutecznego doręczenia, to nigdy nie było za późno
    na reakcję.

    > Ciekawe co teraz wymyslili ... troche sie nasze prawo polepsza, ale
    > powoli bardzo ...

    Teraz jest to niebo a ziemia w porównaniu z tym, co było kiedyś.

    Najlepszy przykład ze mnie - spółdzielnia mnie pozwała o czynsz, ale
    jako że nie mieszkałem już pod wskazanym adresem (tym samym nie
    odpowiadałem już za zaległości czynszowe) roszczenie było niesłuszne.
    Kiedyś być może dowiedziałbym się o tym od komornika. Teraz wiem o tym
    od razu, bo mam konto na portalu sądów apelacji warszawskiej (zresztą na
    innych też), co umożliwia mi nie tylko śledzenie w internecie moich
    spraw, ale bycie informowanym o nowo wytaczanych wobec mnie powództwach.
    Dzięki temu mogłem zareagować jeszcze przed wydaniem nakazu zapłaty.
    Nota bene odpowiednią reakcją nie wykazał się powód, przez co doszło do
    rozprawy i oddalenia powództwa wobec mnie, dzięki czemu zarobiłem 1800zł
    na kosztach zastępstwa procesowego (minus 400zł, które zapłaciłem
    adwokatowi mnie reprezentującemu).

    Podsumowując - teraz są dwa "bezpieczniki" (sprawdzanie adresu po pesel
    i możliwość śledzenia swoich spraw przez internet), a dojdzie jeszcze
    trzeci (zniesienie fikcji doręczeń) - czasy, kiedy robiło się biznesy
    opierające się na masowym pozywaniu i nieodbieraniu korespondencji już
    dawno minęły.

    --
    Liwiusz