  • Data: 2019-07-16 14:02:30
    Temat: Re: Resort cyfryzacji bierze się za kradzieże tożsamości
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-07-16 o 13:47, J.F. pisze:

    > A to sad nie moze sam sprawdzic ?
    >
    > A w banku ten "nowy" adres :-)

    Nowy adres w banku to tylko część tego, co będzie komornik mógł
    sprawdzać, i w sumie lepiej, aby te czynności wykonywał komornik za
    opłatą (który ma odpowiednie kadry do tego), niż ten biedny sędzia,
    który jednak powinien się skupić na sądzeniu, a nie czynnościach
    administracyjnych.

    > Zaraz - czy ja sie myle, czy przesylke dwukrotnie awizowana uwaza sie za
    > odebraną ?

    Pod warunkiem, że awizowanie odbyło się pod adresem zamieszkania adresata.

    > Gdzies tam jeszcze casus Lisa ...

    Nie znam sprawy.

    > Co tylko mowi, jak zle bylo kiedys ... a wtedy nie pisales, ze bez
    > podpisu umowa przeciez nie wazna ? :-)

    Nie bardzo rozumiem.

    > Taa ... i mam miec konta na portalach wszystkich sadow i co tydzien
    > sprawdzac czy ktorys z nich czegos do mnie nie ma ...

    Nie trzeba sprawdzać co tydzień, o zmianie "aktywności" powiadamiają mailem.

    > marzenie urzednika, przeciez wywiesilismy powiadomienie na tablicy
    > urzedu ...

    ...więc nie używaj argumentu o jakimś ogłoszeniu na tablicy. Kto chce,
    dostaje wiadomości prosto na skrzynkę pocztową. Czy to nie jest marzenie
    tych od "urzędowego adresu e-mail"? :)

    > Czyli co - mimo tresci sprzeciwu ze nie odpowiadasz, to jednak dązyli do
    > sprawy ?

    Wycofali powództwo dopiero dzień przed rozprawą, kiedy już zdążyłem
    ustanowić pełnomocnika.

    > A kto mieszka i jak to sie stalo, ze spoldzielnia o tym nie wie ?

    Była partnerka. A spółdzielni się z rozwodów z konkubiną nie zwierzam :)

    > A mniej masowe ?

    W sensie, czy można świadomie spróbować oszukać system?
    Przy spełnieniu trzech warunków: pozwany nie jest nigdzie zameldowany,
    list przyjdzie awizowany i przekona się sąd, że został uprawdopodobniony
    fakt, że adresat tam mieszka.

    Jak wejdą przepisy o doręczeniach przez komornika, to można uznać, że
    system będzie domknięty całkowicie - oczywiście oszustwa zawsze są
    możliwe w każdej branży - na przykład podstawianie fałszywych sąsiadów,
    którzy komornikowi zaświadczą, że ta pani obok w drzwiach, to tam
    mieszka, tylko dużo pracuje :)

    --
    Liwiusz