    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Przymus zakwaterowania w turniejach szachowych
    Date: Sun, 08 May 2022 23:31:06 GMT

    On 2022-05-08, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Zdroworozsądkowym rozwiązaniem byłoby wliczenie we wpisowe darmowego
    > noclegu. Tak przykładowo w strzelectwie wlicza się koszt strzelnicy -
    > nikt na zawodach nie płaci za tor. Ale jak żyję, tak nie spotkałem się z
    > obowiązkowym spaniem w danym hotelu.
    >
    > Sportach walki zdarza się, że organizator dopuszcza nocowanie na
    > materacach na sali. Przy większych zawodach czasem organizator
    > pośredniczy przy rezerwacjach, albo wskazuje najdogodniejsze hotele.
    >
    > Dziwi mnie, że Polski Związek Szachowy nie publikuje regulaminu
    > rozgrywania zawodów. Szukałem regulaminu, bo tam są tego typu
> [...]

    No dla mnie to tez nie ma większego sensu, ale tak sobie spekuluję jakie
    mogłyby być powody takich dość dziwnych zapisów. Jesli te turnieje nie
    są jakoś specjalnie porządane przez szachistów, to takimi zapisami PZS
    jest na najlepszej drodze aby zmniejszyć ich popularność. No chyba, że
    wszyscy wiedzą, że to tylko pic, ale jak widać nie wszyscy. Nb. co z
    zawodnikami miejscowymi? Trzeba się wykazać meldunkiem aby dostac
    dyspense od hotelu, czy też wyłącznie przynaleznością do miejscowego
    koła?

    --
    Marcin