    Date: Sun, 8 May 2022 14:59:25 +0200
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Przymus zakwaterowania w turniejach szachowych

    > PZS zobowiązuje się zakwaterować graczy w konkretnym hotelu. Z racji
    > tego uzyskują upust na wynajem sali. PZS zawiera umowę z graczami, że
    > jednym z warunków udziału w turnieju jest zakwaterowanie tam i tam.
    > Hotel stwierdza, że PZS nie wywiązał się z umowy, bo uczestnicy
    > zakwaterowali się gdzieindziej i domaga się zwrotu upustu (lub kary
    > umownej, lub odszkodowania/rekompensaty z racji pomniejszenia przychodu
    > - zależy co tam w umowie). PZS zwraca tę kwotę. Mówisz, że nie mają
    > regresu do graczy, jeśli nie zakwaterowali się zgodnie z własnym
    > zobowiązaniem?

    Zdroworozsądkowym rozwiązaniem byłoby wliczenie we wpisowe darmowego
    noclegu. Tak przykładowo w strzelectwie wlicza się koszt strzelnicy -
    nikt na zawodach nie płaci za tor. Ale jak żyję, tak nie spotkałem się z
    obowiązkowym spaniem w danym hotelu.

    Sportach walki zdarza się, że organizator dopuszcza nocowanie na
    materacach na sali. Przy większych zawodach czasem organizator
    pośredniczy przy rezerwacjach, albo wskazuje najdogodniejsze hotele.

    Dziwi mnie, że Polski Związek Szachowy nie publikuje regulaminu
    rozgrywania zawodów. Szukałem regulaminu, bo tam są tego typu
    unormowania. Powinien być jakiś ramowy regulamin, choćby p oto, by
    takich udziwnień nikt nie wprowadzał.

    --
    Robert Tomasik