    Date: Sun, 8 May 2022 12:10:20 +0200
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Przymus zakwaterowania w turniejach szachowych

    W dniu 08.05.2022 o 10:22, gosc pisze:
    > Jestem szachistą amatorem, który od czasu do czasu bierze udział w
    > turniejach organizowanych przez Polski Związek Szachowy. Coraz częściej
    > pojawia się w regulaminach turniejowych zwrot "uczestnicy turnieju
    > zobowiązani są do zakwaterowania (albo powinni zakwaterować się) w......
    > " i tu pojawia się nazwa hotelu, z reguły drogiego, albo bardzo
    > drogiego. Rzecz w tym, że twórcy regulaminu nie określają w nim żadnych
    > sankcji w razie nie zastosowania się do tego punktu. Czy zatem odmowa
    > skorzystania z usług wskazanego hotelu może skutkować np. wykluczeniem z
> [...]

    Szachy nie są moją najmocniejszą stroną, ale przepisy dla sędziów masz
    tu: https://pzszach.pl/2021/02/11/materialy-szkoleniowe-
    dla-sedziow/.
    Tak naprawdę istotny jest chyba ostatni film i nie ma tam słowa o tym.
    Pierwszy u mnie nie chodzi.

    Akurat trochę się bawię w sport i nie spotkałem się z uzależnianiem
    wyniku sportowego od miejsca zakwaterowania zawodnika. Zdroworozsądkowo
    przecież może być zawodnik z miasta, w którym toczy się turniej, który w
    ogóle noclegu nie potrzebuje.

    Ja bym - na Twoim miejscu - po prostu napisał do Kolegium Sędziów. Na
    stronie masz adres biura. Nie ma - nei znalazłem - Kolegium Sędziów. W
    innych sportach przeważnie można pisać i prosić o tzw. interpretacje.

    Co do przyczyn zjawiska, to podejrzewam, że zawody są w danym hotelu i
    Związek ma jakieś preferencyjne stawki w zamian za takie rozwiązania,
    bop hotel zarabia na zawodnikach. Ale jeśli to zawodnik (jego klub)
    płaci za nocleg, to nie widzę powodu, by uzależniać udział od miejsca
    noclegu. Natomiast nie zdziwił bym się, gdyby dla osób zakwaterowanych
    gdzie indziej była inna kwota wpisowego, bo z wpisowego pokrywa się
    pewnie wynajęcie obiektu i tu może być jakaś zniżka.

    --
    Robert Tomasik