  • 1. Data: 2018-03-21 23:02:06
    Temat: Re: Prokuratura i stawiane zarzutów.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ciekawe do jakich Ty rewelacji się odnosisz. Z artykułu na Wirtualnej
    > Polsce wynika, że śledztwo zakończono i przygotowują akt oskarżenia
    > przeciwko policjantom. Ustalili, że bezprawne działania policjantów nie
    > spowodowały zgonu zatrzymanego. Jeśli odnosisz się do innego materiału,
    > to napisz jakiego.

    https://www.tvn24.pl/debata/smierc-w-komisariacie,97
    .html#chapter-4

    Miesiąc po śmierci 25-latka specjaliści z zakresu medycyny sądowej w
    swoim sprawozdaniu z sekcji zwłok napiszą, że do jego nagłej śmierci
    doszło najprawdopodobniej w wyniku wspólnego działania trzech czynników:
    - przyjęcia wysokich, toksycznych dawek amfetaminy, tramadolu oraz
    substancji z grupy syntetycznych katynonów, - kilkukrotnego rażenia
    prądem z paralizatora, - oraz z powodu wywierania - prawdopodobnie
    wielokrotnego - silnego ucisku na szyję przez osobę lub osoby drugie
    podczas obezwładniania. (http://www.tvn24.pl)

    > Na razie, to
    > Twoje wypowiedzi są na poziomie ekspertów "Komisji Smoleńskiej" uparcie
    > dążących do udowodnienia zamachu wbrew oczywistym i powszechnie znanym
    > faktom.

    Wszak wiadomo, że rozładowywanie baterii paraliazatora na podejrzanym
    jest standardową procedurą zalecaną przez producenta i jest oczywiste,
    że jak po tym przestał oddychać, to po prostu zszedł na niewydolność
    krążeniowo oddechową i w sposób oczywisty jest to bez zwiazku. Ba - oni
    go tym teaserem chcieli wręcz defibrylować i powinni nagrodę dostać za
    wzorową służbę.

    Shrek

  • 2. Data: 2018-03-21 23:36:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-03-18 o 23:02, Shrek pisze:

> [...]
    > krążeniowo oddechową i w sposób oczywisty jest to bez zwiazku. Ba - oni
    > go tym teaserem chcieli wręcz defibrylować i powinni nagrodę dostać za

    Teoretycznie taser nie powinien powodować zagrożenia dla życia. Co
    oczywiście nie gwarantuje, że w jakiś tam sytuacjach nie powoduje
    zagrożenia, a już przede wszystkim nie daje podstaw do rażenia prądem
    poza przypadkami w ustawie opisanymi.

    Spróbuje Cię doedukować. Na wszelki wypadek "dryfując" na temat mniej
    drażliwy. Wyobraź sobie, że pijany kierujący jedzie samochodem po
    śniegu. Najeżdża na leżącego w śniegu pijanego człowieka i go zabija.
    Czy można postawić pijanemu oskarżenie spowodowania śmierci? Nawet
    trzeźwy nie byłby w stanie zobaczyć leżącego na drodze. Nie można.
    Będzie odpowiadał za prowadzenie pojazdu pod wpływem, ale nie za
    spowodowanie śmierci.

    Tu jest podobnie. Oskarżenie tych policjantów o przekroczenie uprawnień
    poprzez użycie tasera poza ustawą - w świetle materiałów prasowych
    zaznaczam! - jest oczywiste. Oskarżyć ich o powodowanie śmierci w
    obliczu takie wyniku sekcji zwłok nie sposób. Zarzut, to mogli dostać we
    wstępnym okresie o którykolwiek z tych czynów i żaden nie byłby błędem z
    punktu widzenia procesu.

  • 3. Data: 2018-03-22 00:08:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-21, Shrek <...@w...pl> wrote:
> [...]
    > prądem z paralizatora, - oraz z powodu wywierania - prawdopodobnie
    > wielokrotnego - silnego ucisku na szyję przez osobę lub osoby drugie

    Nie mogę sie teraz doszukac (gdzieś w Wyborczej), ale zdaje się inni
    policjanci z tego samego komisariatu mieli już podobne kłopoty
    wcześniej.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2018-03-22 01:23:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-21, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > obliczu takie wyniku sekcji zwłok nie sposób. Zarzut, to mogli dostać we
    > wstępnym okresie o którykolwiek z tych czynów i żaden nie byłby błędem z

    Problem z tym przykładem jest taki, że nie ma żadnego związku pomiędzy
    byciem pijanym i najechaniem kogoś kompletnie niewidocznego w śniegu. W
    przypadku użycia tasera jednak mówi sie o zagrożeniu przy wielokrotnym
    użyciu, wobec tej samej osoby, w krótkim czasie. Nie chce mi się
    weryfikowac, ale nie wygląda to na bajkę dziennikarską.

    Takie uzycie miało tu miejsce i przynajmniej ta część jest bezsporna. To
    nie jest to przynajmniej coś z kategorii narażenia kogoś na
    niebezpieczeństwo utraty tego i owego, i godzenie się ze skutkami i to w
    przypadku, gdy nie było ku temu żadnej potrzeby (obrona innego dobra)?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2018-03-22 07:03:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Teoretycznie taser nie powinien powodować zagrożenia dla życia.

    Teretycznie, jak jest używany zgodnie z instrukcją - od obezwaładaniania
    a nie torturowania aż do rozładowania baterii.

> [...]
    > śniegu. Najeżdża na leżącego w śniegu pijanego człowieka i go zabija.
    > Czy można postawić pijanemu oskarżenie spowodowania śmierci?

    Z tym, że człowiek nie leżał w śniegu a skuty w policyjnym komisariacie,
    dalsza analogia jest... no słaba.

> [...]
    > zaznaczam! - jest oczywiste. Oskarżyć ich o powodowanie śmierci w
    > obliczu takie wyniku sekcji zwłok nie sposób.

    Sekcja zwłok wykazała jako dwa z trzech prawodpodobnych przyczyn zgonu
    razenie i duszenia.

    Shrek

  • 6. Data: 2018-03-22 09:04:37
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 21 Mar 2018 23:36:57 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > oczywiście nie gwarantuje, że w jakiś tam sytuacjach nie powoduje
    > zagrożenia, a już przede wszystkim nie daje podstaw do rażenia prądem

    Od czasu do czasu nawet pojedyncze rażenie taserem zabija, pamiętacie
    przypadek z bodaj Kanady, z lotniska? I nie zapominajcie że go dusili
    butem naciskając szyję, pokazywali w TV ślady. Nie mówiąc już o tym
    czego nie pokazali. Taser to tylko jeden element tortur.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2018-03-22 11:50:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > butem naciskając szyję, pokazywali w TV ślady. Nie mówiąc już o tym
    > czego nie pokazali. Taser to tylko jeden element tortur.

    No widzisz, ale pozory mylą. Rażenie prądem i duszenie nie były powodem
    śmierci, choć tak się wydawalo przeprowadzającym sekcję zwłok.

    Wystarczyło dokładniej zbadać (choć szczegóły badania są niejasne, bo
    zwłoki już z prosektorium wyszły) i wyszło, że generalnie zdrowy chłop
    "wzioł i umar". Pechowo akurat w kiblu komisariatu i nasrał w papiery
    policjantom - mieli pecha, tak jakby wjechali w zaspę na drodze w której
    spał pijak.

    Wszelkie związki z rażenie prądem i duszeniem są przypadkowe i jest to
    oczywiste. Można się rozejść.

    Shrek

  • 8. Data: 2018-03-22 11:54:09
    Od: grzech <g...@g...pl>

    > Sekcja zwłok wykazała jako dwa z trzech prawodpodobnych przyczyn zgonu
    > razenie i duszenia.
    >
    > Shrek

    Prawdopodobne przyczyny - czyli niepewne. Wzbudzające wątpliwości.
    Zasada in dubio pro reo się kłania. Z drugiej strony śmierć przez
    uduszenie zostawia tak charakterystyczne ślady, że nawet początkujący
    medyk nie miał by problemu, aby to stwierdzić.

  • 9. Data: 2018-03-22 12:00:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.03.2018 o 11:54, grzech pisze:

> [...]
    > uduszenie zostawia tak charakterystyczne ślady, że nawet początkujący
    > medyk nie miał by problemu, aby to stwierdzić.

    Na tej zasadzie zawsze są niepewne. Kogoś zakładasz garrotte na szyję,
    sekcja zwłok wskazuje _prawdopodobną_ (jak chyba zawsze) przyczynę, a
    obrońca mówi, że nie da się ustalić na 100% że z powodu braku powietrza,
    bo akurat mogła mu piwkawa losowo stanąć. I udowodnij że nie. Czasem
    zdrowym ludziom tak się zdarza, więc nie da się tego wykluczyć _nigdy_.

    Shrek

  • 10. Data: 2018-03-22 12:52:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 22 Mar 2018 11:50:08 +0100, Shrek napisał(a):

    > Wszelkie związki z rażenie prądem i duszeniem są przypadkowe i jest to
    > oczywiste. Można się rozejść.

    Zakładam że ironizujesz. Fakty są takie - wzięli zdrowego i na chodzie
    człowieka a po godzinie zostawili trupa. Po drodze były tortury.
    Dzielenie włosa na czworo - czy czwarte rażenie bardziej się przyczyniło
    do śmierci niż piąte nadepnięcie na szyję lub może raczej krwotok
    wewnętrzny na skutek przywalenia z buta w nery uważam za celową
    manipulację zmierzającą do puszczenia płazem zabójstwa.
    Ciekawi mnie natomiast inna rzecz - opublikowano film z tasera. Czyżby
    zabójcy nie wiedzieli o tym że taser filmuje? Można być takim głupcem
    lub tak pewnym bezkarności? I kto, chwała mu, odważył się upublicznić
    film? Zasługuje na szczególną ochronę bo inaczej będziemy mieli
    kolejnego trupa w komendzie.
    --
    Jacek
    I hate haters.