  • Data: 2002-04-05 17:35:24
    Temat: Re: Prawa autorskie do pracy magisterskiej
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 5 Apr 2002, Piotr 'VaGla' Waglowski wrote:
    [...]
    >+ Warunkiem obrony pracy magisterskiej jest napisanie jej samodzielnie

    Ok.
    [...]
    >+ tym parawa autorskie majatkowe (ktore mozna przeniesc) oraz autorskie prawa
    >+ osobiste (ktore sa nieprzenaszalne). Umowa pomiedzy uczelnia a autorem pracy
    >+ magisterskiej moze przenosic na uczelnie prawa autorskie majatkowe, ale nie
    >+ osobiste.

    Żywa prawda :) Tylko dysponent praw majątkowych (pomijam przypadki
    "starannego ukrycia pól eksploatacji") jest *faktycznym* dysponentem
    utworu; owszem, nazwiska autora nikt nie wymaże... !

    >+ Tak czy inaczej - kwestia czy zostala nastepnie podpisana umowa

    Dywagacja luzem: dlaczego "następnie" ?? Znane mi są przypadki
    zrzekania się praw majątkowych *przed* stworzeniem dzieła.
    I druga dywagacja: jest jakiś zakaz żeby taki zapis mieścił
    się w regulaminie studiów/czymś podobnym ?
    [...]
    >+ Notabene nie slyszalem (co nie oznacza ze to sie nie
    >+ wydarzylo) o przypadku wspolnego obronienia pracy przez dwoch studentow.
    >+ Mam na mysli 1 praca, dwoch autorow

    Słyszeć nie słyszałeś - ale czytać czytałeś (teraz !), niżej
    podpisany służy jako przykład.
    Praca jedna, obrona pracy wspólna, przesłuchanie "z zakresu"
    wspólne aczkolwiek oceniane osobno. Acha - nie tak ostatnio ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd