  • Data: 2021-05-28 13:28:27
    Temat: Re: Polak katolik
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27.05.2021 o 15:34, J.F pisze:
    > A co na to Kościół? Na łamach tygodnika "Niedziela" arcybiskup Marek
    > Jędraszewski tak skomentował sytuację: "Z powodu pandemii wiele
    > więzów zostało naruszonych, m.in. także na skutek katechezy on-line.
    > Myślę, że teraz ci młodzi zatęsknią za swoim katechetą, za swoim
    > kościołem - i powrócą".

    Wydaje mi się, że żadna ze stron tu racji do końca nie ma. Katecheci są
    różni. Są tacy, którzy potrafią ciekawie opowiadać, i tacy, co nie
    potrafią. A młodzież zawsze się cieszyła z odwołanych lekcji i z religią
    miało to niewiele wspólnego. Na studiach mieliśmy niewysłowioną radochę,
    jak doktor od ćwiczeń z mechaniki notorycznie nie przychodził na
    ćwiczenia i nam przepadały. Akademickim zwyczajem po 15-tu minutach
    opuszczaliśmy salę. Trochę nas przystopowało, bo na koniec trzeba było
    zdać egzamin :-)

    Mnie zawsze dziwi, że Jezus był prostym człowiekiem. Nauka Jezusa
    sprowadza się do kilku prostych zasad. Stary Testament też jakoś
    szczególnie skomplikowany nie jest. A my dzieci tego uczymy kilkanaście
    lat.

    Zwłaszcza dziwi mnie religia w szkołach średnich. Bierzmowanie, to
    przyjęcie katolika na pełnych prawach do społeczności. A tu nadal go
    czegoś uczymy. Nawet, jak ślub chce wziąć, to jeszcze kurs doszkalający
    potrzebny.

    --
    Robert Tomasik