    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Od 7 kwietnia szło do mnie pismo o wyroku w e-sądzie
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 29 Jul 2022 18:31:06 +0200

    On Thu, 28 Jul 2022 21:37:14 +0200, _Master_ wrote:

    > Oni już sprawdzali bo nie wiedzieli gdzie wysłać bo 32 nie istnieje.
    >
    > Wyszło im że 32/4 Prawidłowy adres to 4/32.

    Taka pomylka? Moze sie warto zainteresowac i ewentualnie sprostowac,
    bo jak widzisz skutki moga byc dotkliwe.

    > Jaką mam pewność że wpiszą w końcu prawidłowy adres w wyroku?
    >
    > Jaką?

    Nie rozumiesz mojego urzedniczego/formalnego problemu.
    PZU pozwal osobę podajać adres np 40/8.
    e-sad nie sprawdzal, tylko przepisal i wydał wyrok.
    Niech bedzie, ze 6 kwietnia.
    Wyrok wyslano (*1) i wrocil "adresat nieznany".
    Czy "adres błędny".
    Sprawdzaja w PESEL, odczytuja adres 32/4, też błedny,
    ale nie wiedzą, wiec wysyłają.

    I co wysyłają?
    Powinien byc wyrok z 6 kwietnia, w ktorym skazany jest obywatel
    Master, zamieszkaly 40/8.

    Bo co - zmienic wyrok? A wolno to tak?

    Normalny sąd w zwyklej sprawie, wyslalby powiadomienie o roz/sprawie,
    to by sie wyjasniło przed "wyrokiem".
    Ale w trybie zaocznym/nakazowym tego nie ma.

    Czy wpisza kiedys prawidlowy adres ...
    a) jak otrzymaja "adresat nieznany" poraz drugi ... znow sprawdzą w
    PESEL i tym razem sie nie pomylą czy stwierdzą, ze wyczerpali
    mozliwosci ... i uznaja za doręczone?

    b) zakladajac, ze szczesliwie 32/4 nie istnieje, i ze poczta to
    prawidlowo opisze ... zwroca uwage, ze to moze ich pomyłka?
    czy patrz a)

    c) ale jak sie tak beda mylic, to trafią w koncu na jakis pustostan,
    i dostaną "awizowano dwukrotnie". Dostarczono.

    (*1) jeszcze powinni powodowi wyslac wyrok, ale e-sad, to chyba
    elektronicznie?
    Kiedy powod dostanie - zaraz, czy jak sie uprawomocni,
    czy jest tam jakis status, ze nieprawomocny jeszcze?
    i wisi tak parę miesięcy ?

    J.