    From: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niewypłacalność prcodawcy
    Date: Wed, 23 Feb 2005 19:59:16 +0100
    Sender: l...@a...pl@aek210.internetdsl.tpnet.pl

    Dnia Wed, 23 Feb 2005 17:54:21 +0100, Piotrek naskrobał(a):

> [...]
    > Mam pewien problem którego nie potrafię sam rozwiązać dlatego zwracam się do
    > Szanownych Grupowiczów o pomoc. Sytuacja wygląda następująco: mój ostatni
    > pracodawca nie wypłacił mi należności które wynikały ze stosunku pracy,
    > zwróciłem się do Sądu Rejonowego i otrzymałem "Nakaz zapłaty w postępowaniu
    > upominawczym" w którym to pracodawca został zobowiązany do wypłaty
    > określonej kwoty wraz z odstetkami w ciągu dwóch tygodni od daty doręczenia.
    > Niestety ustalenie obecnej siedziby pracodawcy było dla mnie niemożliwe
    > (firma w której pracowałem już nie istnieje)

    Nie ma to znaczenia - sąd wysyła na adres zgodnym ze stosownym rejestrem.
    To problem pracodawcy aktualizować adres w rejestrach - tak wiec wyrok się
    uprawomocni.

    > więc za namową znajomych
    > zwróciłem się do Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (FGŚP)
    > mając nadzieję na odzyskanie części zarobionych pieniędzy. Fundusz po
    > przyjęciu wniosku odpowiedział na piśmie że odmawia w całości wypłaty
    > świadczeń pracowniczych z uwagi na brak dowodów niewypłacalności
    > pracodawcy.które to ja powinienem dostarczyć.Obecnie mogę zakwestionować
    > decyzję Funduszu na drodze sądowej jednak nie bardzo wierzę w sukces. Proszę
    > o wyjaśnienie co powinienem zrobić w zaistniałej sytuacji.

    wypadało by sprawdzić co się naprawdę dzieje w firmą w Wydziale DG w UM lub
    w KRS.

    > P. S. Jestem ze Szczecina i nie mam doświadczenia w prawniczych kwestiach.
    > Proszę o poradę do kogo powinienem się zwrócić.

    teoretycznie inspekcja pracy a po wyroku komornik choć w tego ostatniego
    bym specjalnie nie wierzył.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org