  • Data: 2006-05-08 18:39:17
    Temat: Re: Naliczanie opłat za media w lokalu biurowym
    Od: a...@t...pl (Bartek) szukaj wiadomości tego autora

    > mam pytanie do Was zanim będe szuszył głowę jakiemuś prawnikowi. :) Otóż w
    > umowie najmu lokalu biurowego jest napisane:
    > "Za zużycie energii elektrycznej oraz energii cieplnej wynajmujący będzie
    > obciążał najemcę w oparciu o koszty fakturowane przez ich dostawców,
    > proporcjonalnie do wielkości wynajmowanej powierzchni." Zawsze opłaty te
    > były stałe i wynosiły X złotych ale pewnego czasu zmieniła się osoba na
    > stanowisku administrora (właściciel pozostał ten sam) i opłaty poszybował
    > w górę. Moje pytanie: czy mam prawo do wglądu do faktur za ww. media,
> [...]

    Z umowy wynika, ze wynajmujący refakturuje koszty energii.

    Refakturowac moze, ale do kwoty poniesionych kosztów, natomiast doliczanie
    prowizji do kwot oznacza, ze dodaje swoją marże, wiec niejako dokonuje
    obrotu energią. A jak znam zycie, nie ma koncesji ani na elektryczną ani
    cieplną i liczy, ze nikt sie nie połapie. Nie ma prawa tego robic. Jak nie
    zmieni postepowania, mozna go postarszyc doniesieniem ;-)

    A prawo do wgladu do faktur źrodlowych oczywiscie ze masz. W sumie dziwi
    mnie, ze do faktury refakturujacej nie podłącza kserokopii, czy tez
    chociazby wyliczenia kwoty na fakturze, jesli jej naliczenie zalezy od
    proporcji powierzchni i kwoty faktury zbiorczej.

    Moim zdaniem chce Was wy...chac na parę zł.

    Na marginesie, kiedys chodzilem jako inkasent z gazowni i wystawialem
    ludziom faktury za gaz. Kiedys dziewczyna spytala sie mnie jak to jest z
    vatem. Nie wiedzialem o co chodzi. Okazalo sie ze kobita, od ktorej
    wynajmowala mieszkanie, doliczala jej do faktury brutto za gaz dodatkowy vat
    mnożąc kwote do zaplaty razy stawkę vat.

    Mysle, ze administrator robi podobnie.

    Zacytuje panią naczelnik z gminy "Podłosc ludzka nie ma granic".

    Pozdrawiam
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh