  • Data: 2006-05-08 15:36:24
    Temat: Naliczanie opłat za media w lokalu biurowym
    Od: "mixer" <m...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    mam pytanie do Was zanim będe szuszył głowę jakiemuś prawnikowi. :) Otóż w umowie
    najmu lokalu biurowego jest napisane:
    "Za zużycie energii elektrycznej oraz energii cieplnej wynajmujący będzie obciążał
    najemcę w oparciu o koszty fakturowane przez ich dostawców, proporcjonalnie do
    wielkości wynajmowanej powierzchni." Zawsze opłaty te były stałe i wynosiły X
    złotych ale pewnego czasu zmieniła się osoba na stanowisku administrtora (właściciel
    pozostał ten sam) i opłaty poszybował w górę. Moje pytanie: czy mam prawo do wglądu
    do faktur za ww. media, ponieważ uwżam, że ktoś mnie oszukuje i te koszty zawyża.
    Rozumiem, że w umowie byłby zapis o tym, że wynajmujący dolicza sobie jakąś prowizję
    ale go nie ma i nie widzę podstaw do zawyżania kosztów. Moje drugie pytanie: Jeżeli
    okaże się że wynajmujący mnie kantuje to po jakim najdłuższym czasie mogę żądać
    zadośćuczynienia? dzięki za pomoc

    --
    pozdrawiam