  • Data: 2002-02-14 09:21:55
    Temat: Re: NAGANY !!!!
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "LFC" <l...@m...zdnet.com.pl> napisał w wiadomości
    news:2jtf4a.9u7.ln@mpwikzdw.mpwik.zdnet.com.pl...

    > Użytkownik "olo" <z...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Powody
    > >
    > Wydaje się, że jest to cwane podejście do zagadnienia. Po co zwalniać
    ludzi
    > "z przyczyn zakładu pracy" i dawać im odprawy, albo nie daj boże wejść w
    > zwolnienia grupowe, jeżeli można tak podziałać, że kilku ludzi załapie po
    2,
    > 3 nagany i można ich spokojnie zwolnić za niewłaściwe wykonywanie
    > obowiązkówa a nawet jeśli nie, to bedą chodzić jak szwajcarskie zegarki z
    > obawy przed brukiem.

> [...]

    Na szczęście jest kodeks pracy i dość propracownicze sądy:

    Art. 112. § 1. Jeżeli zastosowanie kary nastąpiło z naruszeniem przepisów
    prawa, pracownik może w ciągu 7 dni od dnia zawiadomienia go o ukaraniu
    wnieść sprzeciw. O uwzględnieniu lub odrzuceniu sprzeciwu decyduje
    pracodawca po rozpatrzeniu stanowiska reprezentującej pracownika zakładowej
    organizacji związkowej. Nieodrzucenie sprzeciwu w ciągu 14 dni od dnia jego
    wniesienia jest równoznaczne z uwzględnieniem sprzeciwu.

    § 2. Pracownik, który wniósł sprzeciw, może w ciągu 14 dni od dnia
    zawiadomienia o odrzuceniu tego sprzeciwu wystąpić do sądu pracy o uchylenie
    zastosowanej wobec niego kary.

    § 3. W razie uwzględnienia sprzeciwu wobec zastosowanej kary pieniężnej lub
    uchylenia tej kary przez sąd pracy, pracodawca jest obowiązany zwrócić
    pracownikowi równowartość kwoty tej kary.

    Marcin.