  • Data: 2021-10-24 21:56:38
    Temat: Re: Kviat: państwa narodowe to już przeżytek
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.10.2021 o 16:05, A. Filip pisze:
    > A mówiąc bardzo cynicznie: Polsce "może" pasować by uchodźcy z Białorusi
    > trafili do Niemiec ale sprawienie by było widać że Polska "za mało robi"
    > z tym że trafiają *bezpośrednio* przez Polskę to na dłuższą metę czysta
    > polityczna głupota tworząca *zbędne* ryzyko. Tak samo jak umożliwianie
    > *prostego* udowadniania że trafili do Niemiec prze Polskę.

    Moim zdaniem najpierw należałoby ustalić, czego chce Berlin. Jak chce,
    to załadować uchodźców w pociąg specjalny i jak ludzi tam zawieźć, a nie
    cudować. Jak nie chcą, to odeprzeć atak wszelkimi dostępnymi siłami.
    Wiem, że będzie to niepolityczne, ale moim zdaniem użycie broni palnej
    do odparcia spowoduje mniej ofiar, niż hipotermia. Bo oni idą sądząc, że
    się uda. Jakby wiedzieli, ze to nierealne, to by się wycofali. Nie wiem,
    ile bedzie dziś w nocy, ale przed chwilą wróciłem "z lasu" i było +4°C.
    Pewnie spadnie do zera.

    --
    Robert Tomasik