  • Data: 2005-05-01 18:40:36
    Temat: Re: Kupilem monitor - okazal sie niesprawny...
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 01/05/2005 14:45, Przemek R... wrote :
    > Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości

    > ktore gdzie wysylam?
    >
    > Jak niby wydruk dokumentu po ktorym
    > nie mozna nawet za pomoca analizy grafologicznej swtierdzic czy jest
    > prawdziwe ma stanowic dowod?
    > Zadnych pieczatek, zadnych podpisow, czysty absurd.
    >
    > Np umowa, podpisana moze stanowic dowod.

    Nie, nie. Mylisz dowód w sensie prawniczym, z dowodem w sensie potocznym
    -- zobacz słownik języka polskiego:
    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=11094

    dowód m IV, D. ~wodu, Ms. ~wodzie; lm M. ~wody
    1. <<okoliczność, rzecz dowodząca czegoś, przemawiająca za czymś,
    świadcząca o czymś, wskazująca na coś; oznaka czegoś, potwierdzenie,
    uzasadnienie, świadectwo>>
    Dowód wdzięczności, zaufania, życzliwości.
    Dowód niezbity, konkretny, namacalny itp.
    Coś stanowi dowód, służy za dowód, jako dowód.
    Mieć dowody na coś.
    Szukać dowodów przeciwko komuś.
    Śledztwo nie dostarczyło żadnych dowodów ich winy.
    W świetle niezbitych dowodów przyznali się do winy.
    ? Dać, składać dowód a. dowody czegoś, np. męstwa, przywiązania,
    wdzięczności <<okazać męstwo przywiązanie, wdzięczność>>
    ? Na dowód tego, na dowód prawdziwości czegoś <<w celu udokumentowania
    czegoś, przekonania kogoś o czymś>>
    ? W dowód uznania, pamięci itp. <<w celu okazania komuś uznania, pamięci
    o kimś itp.>>

    [...]

    4. praw. <<środek służący do wykazania prawdziwości okoliczności
    istotnych dla rozstrzygnięcia sprawy>>
    ? Dowód rzeczowy <<przedmiot mający znaczenie dla wykrycia lub
    potwierdzenia winy oskarżonego>>

    W znaczeniu potocznym dowód zawsze powoduje udowodnienie stanu
    faktycznego. W znaczeniu prawniczym powoduje "wykazanie prawdziwości
    okoliczności istotnych dla roztrzygnięcia sprawy" -- rzeczony "wydruk
    dokumentu po ktorym nie mozna nawet za pomoca analizy grafologicznej
    swtierdzic czy jest prawdziwe" jest z całą pewnością dowodem, ale
    niekoniecznie tego, że dokument o takiej treści istniał, ale, na
    przykład, w zależności od okoliczności faktu, że jedna strona
    _twierdzi_, że dokument o takiej treści istniał.

    Ale, może być tak, że faktycznie wydruk o którym piszesz jest dowodem
    istnienia dokumentu o wydrukowanej treści. No bo jeśli oprócz takiego
    wydruku mamy korespondencję, świadka który rozmawiał ze sporządzającym o
    treści dokumentu, innego świadka, który też rozmawiał z innym
    sporządzającym o treści dokumentu i wszystkie te dowody wskazują na
    zgodną treść, to można przyjąć, że treść dokumentu jest udowodniona --
    pomimo braku dowodów w sensie pierwszym...

    Używałem unikodu bo przekleiłem magiczne znaczki ze strony PWN-u...
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)