    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ksiądz wynagradzany
    Date: Wed, 17 Feb 2021 12:17:55 +0100

    Dnia Mon, 8 Feb 2021 22:44:11 +0100, Animka napisał(a):

    > Ksiądz Andrzej Dymer od lat kieruje biznesami archidiecezji
    > szczecińskiej. Jak ustaliło OKO.press, publiczne instytucje i spółki z
    > udziałem państwa przekazują miliony na jego inicjatywy. Mimo że kuria
    > szczecińska od 1995 r. była świadoma doniesień o wykorzystywaniu
    > nieletnich chłopców przez księdza Dymera, nie stało to na przeszkodzie,
    > aby powierzać mu kolejne kierownicze stanowiska.

    Ten demon seksu kierował kościelnym Instytutem Medycznym im. Jana Pawła II.
    Ma już godnego następcę na tym stanowisku:

    <<W poniedziałek zmarł ks. Andrzej Dymer, od 25 lat oskarżany o
    wykorzystywanie seksualne kilkunastoletnich chłopców, głównie swoich
    podopiecznych ze Schroniska im. Brata Alberta. Ks. Dymer przez lata
    kierował Instytutem Medycznym im. Jana Pawła II, prowadzącym domy opieki
    społecznej. Jeszcze przed weekendem odwołał go z tej funkcji abp Andrzej
    Dzięga - stało się to przed emisją głośnego reportażu w TVN 24, który
    opowiada o tym, jak przez lata kolejni biskupi nic nie robili z zarzutami
    wobec "finansisty" zachodniopomorskiego Kościoła.

    Nowym szefem Instytutu Medycznego im. Jana Pawła II - prowadzącego m.in.
    dom opieki dla chorych psychicznie osób w podeszłym wieku w byłym szpitalu
    miejskim Szczecinie - został Marcin J.

    To ten sam człowiek, który jako pracownik opieki społecznej nielegalnie
    przejął 49-metrowe mieszkanie państwa W. na szczecińskim Niebuszewie,
    wykorzystując fakt, iż starsze małżeństwo dostało miejsce w domu seniora
    (DPS). Nowy szef kościelnego instytutu przed laty został w związku z tym
    prawomocnie skazany za oszustwo. Ponieważ kiedy toczył się jego proces, był
    już dyrektorem Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Szczecinie, prezydent
    Piotr Krzystek w 2010 r. odwołał go ze stanowiska ze względu na "utratę
    zaufania". Ostateczny wyrok zapadł w 2012 r.>>

    https://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/7,34939,267979
    78,zmarlego-ks-andrzeja-dymera-w-koscielnym-instytuc
    ie-zastapil.html?_ga=2.29939960.651867328.1613375743
    -1609251266.1595588080#a=190&c=8000

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek