    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Kradzież odpadów ze śmietnika
    Date: Fri, 16 Sep 2022 00:01:41 GMT

    On 2022-09-15, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > Dla mnie sprawa jest raczej jasna, bo w artykule wypowiada się niejaka
    > Dorota Bryk, starszy menedżer sprzedaży w sieci Biedronka:
    > "spożycie produktów znajdujących się w kontenerach na odpady może być
    > szkodliwe dla zdrowia, a bezpośrednio przy kontenerze, w widocznym miejscu,
    > znajdowało się stosowne ostrzeżenie. Ponad to Biedronka nadwyżki żywności
    > (w formie darowizny) przekazuje do organizacji charytatywnych, jadłodajni i
    > stołówek, a także Banków Żywności. W 2021 r. było to 14,6 tys. ton.
    > Niesprzedana i nieprzekazana żywność jest zaś segregowana w pojemnikach na
> [...]

    Wydaje sie, że jakby zalezało im na zdrowiu potencjalnych obżeraczy, to
    mieliby to zabezpieczone.

    No i pytanie, co to było tez za "stosowne ostrzeżenie", bo jeśli zgodnie
    z przedstawioną wyżej narracją, to wręcz mogłoby to sugerować, że sa to
    smieci, a całe ostrzeżenie jest niczym innym jak właśnie ostrzezeniem -
    Biedronka nie ponosi odpowiedzialności, jak to zjesz, posrasz się, lub
    gorzej.

    Jakoś w tej całej dyskusji, wszyscy ignorują jeden prosty fakt, że normą
    społeczną/zwyczajową, przynajmniej w Polsce, jest, że rzeczy wyrzucone
    na smietnik, to rzeczy niechciane, które można sobie wziąć. Jeśli wolą
    wyrzucającego jest inna ich dyspozycja, to MZ taki pojemnik/śmietnik
    powinien zawierać odpowiednie informacje. No chyba, że sam charakter
    pojemnika wskazuje, że nie jest to normalny smietni.

    --
    Marcin