  • Data: 2004-04-06 12:09:39
    Temat: Re: Jazda z predkoscia utrudniajaca ruch innym kierujacym?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    bosz wrote:

    > Pisalem o drodze jednokierunkowej
    > jest szersza niz 2 metry, ale nie na tyle,
    > by jeszce zostalo z lewej miejsce na wyprzedzanie.

    W takiej sytuacji i tak nie miałeś możliwości wyprzedzenia. Samochód
    jaką ma szerokość? 180cm? 2m? Pamiętaj, że rowerzysta nie może jechać
    'po krawężniku' - IMHO pół metra od koła do krawędzi to rozsądne minimum
    - a kierujący samochodem musi zachować odległość minimum 1m od roweru
    (zdaje się chodzi od najbardziej wystającego elementu roweru - a nie od
    'środka' roweru?). To daje jakieś 175cm, niech będzie 180. Do tego
    drugie 180 na samochód i mama 360cm - tyle miała ta droga wolnej
    szerokości (nie licząc Ciebie i rowerzysty)?

    [ciach]

    > Poza tym chester jest typowym przedstawicielem rowerzystow,
    > ktorzy uwazaja ze MAJA PRAWO zablokowac wyprzedzanie,
    > bo sie BOJA...

    Wiesz, wg. mnie kierowca wyprzedzajcy rowerzystę w niebezpiecnzej
    odległości zasługuje nawet na kulkę, a nie tylko na zablokowanie...

    Ale wiele zależy od okoliczności - przy małej prędkości i przy
    wyprzedzaniu w odległości połowy metra jest OK.