  • Data: 2007-11-24 22:58:27
    Temat: Re: Fotografowanie na parkingu hipermarketu - kolej na mnie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 24 Nov 2007, Jacek Krzyzanowski wrote:

    > No to jak sie tak zachowuje, to nie robic tam zakupow i pojsc tam, gdzie
    > klienta traktuje sie przyzwoicie.

    Ale on nie chciał kupować :)
    Chciał zrobić zdjęcia.
    I uprzedzam - nie widzę przeciwwskazań, żeby sklep NIE udostępniał
    publicznie swojego terenu, mogą postawić bramki i wpuszczać tylko
    klientów "z kartą" - tak jak ma np. Makro
    PODOBNO jakaś inna sieć też tak robi - ktoś wie?

    Żeby się nie rozdrabniać, to w poprzednim poście piszesz:
    [cytat]
    > Pomijajac to, ze ochrona przegina, to czy nie wypadaloby jednak
    > nie robic zdjec, jesli wlasciciel terenu sobie tego nie zyczy?
    [koniec]

    Brzmi zachęcająco.
    Ma jedną wadę: są dużo gorsze rzeczy, na które właściciel musi
    się godzić, mimo że sobie tego nie życzy.
    Jak to mawiają: "dura lex".
    Podatki musi płacić, choć nie sądzę że wielu jest takich co
    życzą sobie płacenia.
    Jak komuś najął, to musi znosić jego obecność we własnej nieruchomości.
    I to właśnie TYLKO dlatego, że zgodził się na najem.
    Co gorsza, jak wynajął na cele mieszkaniowe, to fotografować
    od środka zabronić mu nie umie ;)
    Jak ludzi "wpuszcza luzem" to też musi się z pewnymi konsekwencjami
    godzić - np. na to, że mają pewne swobody.

    A tak offtopicznie, to IMO najwięcej efektu dają właśnie "akcje
    publiczne".
    Która to sieć po łódzkich zdarzeniach proponowała "przyjdź
    i zrób sobie zdjęcie produktu na półce"?
    :)

    pzdr, Gotfryd