  • Data: 2005-07-21 20:02:23
    Temat: Re: Do czego zobowiazal mnie sad...
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tiger" <s...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:42dfbad8$0$1407$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > Niestety, a bardzo chcialbym, zeby nadal tak bylo, juz mozemy pisac w obu
    > wersjach. Lyse madrale z PWN umiescili w nowych slownikach regule, ze
    > "tą/tę panią" w dopelniaczu i bierniku jest tak samo poprawne. Oczywiscie,
    > w imie "rozwijajacego sie, dynamicznego i zywego jezyka polskiego".
    > Skumbrie w tomacie...

    Na szczescie "Wielki słownik poprawnej polszczyzny" pod red. Andrzeja
    Markowskiego, PWN Warszawa 2004 (wydanie najnowsze istnmiejące!), s.v."ten,
    ta, to" podaje zupełnie inną zasade:
    " forma biernika >>tą<<, charakterystyczna dla polszczyzny potocznej,
    występuje tylko w odmianie mówionej języka. W polszczyźnie pisanej UŻYWA SIĘ
    JEDYNIE formy >>tę<<"
    To tak gwoli ścisłości.

    Pozdrawiam Maver