  • Data: 2023-03-22 11:23:50
    Temat: Re: Czy wypłaty "pod stołem" są już legalne dla pracownika?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-03-22 o 10:57, Kviat pisze:

    > Kluczowa.

    Kluczowe jest to, że składka na NFZ też wchodzi w skład potocznego
    określenia "składek ZUS".

    > Jak prowadzisz działalność gospodarczą to płacisz za siebie ZUS od
    > podstawy takiej jaką zadeklarujesz (nie mniej niż). Na wysokość swojej
    > składki nie ma wpływu to, czy zapłacisz pracownikowi, czy nie zapłacisz.

    Składka zdrowotna nie jest "od deklaracji".

    > Aaaa... czyli banany w sensie lakieru do włosów?
    > Można tak dyskutować. Tylko po co?

    To po co dyskutujesz?

    > Nie płacisz ZUS!

    Od zawsze było tak, że przedsiębiorca z pieniędzmi w zębach chodził na
    pocztę "płacić ZUS", w którym też była składka zdrowotna. Dla każdego,
    kto kiedykolwiek coś miał do czynienia z działalnością gospodarczą, jest
    to oczywiste.

    > No rzeczywiście... to "więcej" faktycznie znichęca...

    Czasem zniechęca, czasem nie zniechęca.

    --
    Liwiusz