  • Data: 2023-03-21 17:22:08
    Temat: Re: Czy wypłaty "pod stołem" są już legalne dla pracownika?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 19 Mar 2023 15:25:00 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > A jak to udokumentował? O to i chodzi, a nie o to, ze nie da się
    > wypłacić z kieszeni.

    Częsc przychodów udokumentował, część nie.
    I ma na oficjalną część wypłaty.
    Zresztą jak to JDG czy sc, to swoboda finansowa jest większa -
    obowiązek wypłacenia wypłaty jest, to nie można pracodawcy scigać,
    za to, że wypłacił. Ze skarpety wyciągnął gotówke.

    Powodem tego płacenia pod stołem był podatek liniowy, który powodował,
    ze pracodawcy się opłacało zapłacic "pod stołem" nawet jak przychody
    ewidencjonował, i nie musiał "robić kosztów".
    A jak i przychody miał pod stołem, to juz bardzo się opłacało.

    Jak to teraz w nowym burdelu to nawet nie wiem.
    Podatku liniowego nie zlikwidowali, ale jesli skladka zdrowotna ZUS
    jest proporcjonalna, to jakby dodatkowy procenty podatku. Oczywiscie o
    ile sie nie ukryło przychodów.
    No ale za pracownika tez sie placi, wiec jest tu róznica?

    W tym roku jakas progresja składki zdrowotnej moze być, ale 9% nadal
    nie przekracza.

    Co ma do tego artykuł, to nie wiem - bo jak na mój gust to jest
    straszak na pracodawców, jak sie wyda. Ale jeszcze wypadałoby jakos
    udowodnic, a jak? Zeznanie pracownika?

    J.