  • Data: 2023-03-21 18:04:32
    Temat: Re: Czy wypłaty "pod stołem" są już legalne dla pracownika?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 21 Mar 2023 17:49:43 +0100, cef wrote:

    > Płacenie pod stołem było od zawsze niezależnie od rodzaju
    > opodatkowania pracodawcy i z podatkiem liniowym
    > ma niewiele wspólnego. Niby dlaczego na liniowym
    > nie warto mieć kosztów?

    Oczywiscie warto, tylko jak masz zaplacic 19% podatku od własnego
    zysku, albo 19% podatku od pracownika, plus dwie składki ZUS, to
    rachunek jest prosty. VAT nie liczę, bo wynagrodzenia nie dają zwrotu.

    Jakbys miał 40% podatku od własnego zysku, bo w trzecim progu
    (ktorego od dawna u nas nie ma) a pracownik 19%, to rachunek byłby
    inny.

    J.