    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5fbf8211$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fbfba16$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Czy Trzaskowski złamał prawo "nie wyrażając zgody" na Marsz
    Niepodległości?"
    Date: Tue, 1 Dec 2020 19:06:20 +0100

    dyskusyjnych:5fbfba16$0$522$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 26.11.2020 o 11:23, J.F. pisze:

    >To w końcu wykaż ten związek.
    >Co ma do tego wysokość stawki VAT?
    >Niezależnie jaka ta stawka jest wysoka i tak na końcu płaci ten VAT
    >klient, a nie przedsiębiorca.
    >Gdzie ten dalszy ciąg zagadki i o co ci chodzi?

    >Łopatologicznie, jak dla małpy:
    >1) Producent kupuje "materiały" od dostawcy materiałów z np. VAT 5%
    [...]
    >I teraz uważaj, będzie rozwiązanie zagadki:
    >te 4,60 zł zapłacił ostatni klient płacąc producentowi 24,60 zł
    >Dotarło, czy mam ci to narysować?

    No i wyszlo ci, ze to klient placi VAT.
    Tak istotnie mowi teoria ...

    >I gdzie ten związek z tym co napisałem, czyli z tym, kto płaci
    >podatek VAT? Pokaż palcem.

    A liczb nie podstawiles.
    Jesli obywatel zarabia te 5000 zl, z grubsza srednia krajowa, placi
    1000 zl PIT, 4000 zanosi do sklepu, tam placi od 5 do 23 % VAT, czyli
    z grubsza 1000 zl,

    to skad sie biora zbiorcze liczby ponizej:

    stwa-na-2020-rok-wplywy-z-podatku-handlowego-vat-pit
    -cit-wplata-od-nbp/wqwgd43

    >Przecież ci napisałem kto płaci VAT, podałem nawet przykład żebyś
    >zrozumiał mechanizm. Zrobiłem jakiś błąd w obliczeniach, czy o co ci
    >chodzi?

    Jesli nadal nie widzisz - czemu VAT wplywa zbiorczo 3 razy wiecej niz
    PIT, skoro obywatel placi z grubsza po tyle samo ?

    J.