    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Brawurowa akcja SOK (przydlugie)
    Date: Wed, 31 Aug 2005 01:00:34 +0200

    news:df2mo3$2ua$1@news.dialog.net.pl...

    > > Zatrzymać Cię mogą.
    > Próbować.

    Wiesz, odmowa zatrzymania się do kontroli drogowej może się sama w
    sobie smutnie skończyć, gdyby jednak Cię dopadli. W tym wypadku to
    jest to samo, co byś się przez policyjną blokadę przebił. Nie
    twierdzę, że to niemożliwe (zwłaszcza przy pieszym patrolu SOK) -
    przecież są tacy, co im się udało - ale konsekwencje mogą być bardzo
    dolegliwe. Spójrz do art. 92§2 i §3 kw. Możesz zostać pozbawiony prawa
    prowadzenia jakichkolwiek pojazdów przez sąd nawet do 3 lat (art. 29
    kw)

    > Niech próbuje, może się uda.

    Może Ci się uda, a może nie. Po włożeniu parasola w szprychy
    (przypadkowo oczywiście) na pewno Ci się nie uda. Znam takie
    przypadki. Parasol, grabie :-), torebka lub reklamówka rzucona w
    twarz. Wszystko oczywiście przypadkowo :-) I jeszcze rowerzysta płacił
    za zniszczone rzeczy w reklamówce.

    > Wykluczasz możliwość ominięcia idioty?

    Ale ów "idiota" ma możliwość przemieszczania się. Poza tym on nie wie,
    czy Ty go wyminiesz, toteż może uważać, że nie. A, że nie, to może Cię
    lekką pchnąć. Potem powie, że go potrąciłeś. Jak myślisz, komu da
    wiarę sąd - jeśli już w tych kategoriach piszemy.

    > Słuchaj, ja tę cała resztę znam i rozumiem. Po prostu staram się
    zawsze
    > rozważyć, czy przepis jest słuszny, rozsądny i czy czemuś mądremu
    służy.
    > Jeśli stwierdzam, że nie to po prostu kieruję się rozumem, to
    wszystko.

    Takie rozumowanie ma dotąd sens, dokąd zdołasz do swojej racji
    przekonać sąd w razie konieczności. Szarża rowerowa na SOK-istów,
    pomijając wykroczenie opisane wyżej, to i może zostać z powodzeniem
    potraktowana jako przestępstwo (art. 224§2 kk - groźba potrącenia). W
    konsekwencji, z jednej strony ryzykujesz mandatem za 50 zł, a z
    drugiej zatrzymaniem prawa jazdy na 3 lata i ewentualną odsiadką 3
    lat. Uważasz, że to mądre?