eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoArbitraż w Sztokholmie stanął za Gazpromem w kwestii Gaz za Ruble czyli Putin Siłą Wyższą › Re: Arbitraż w Sztokholmie stanął za Gazpromem w kwestii Gaz za Ruble czyli Putin Siłą Wyższą
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Arbitraż w Sztokholmie stanął za Gazpromem w kwestii Gaz za Ruble
    czyli Putin Siłą Wyższą
    Date: Fri, 18 Nov 2022 23:23:31 GMT

    On 2022-11-18, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Kiedyś korespondowałem z jakimś lokalsem który mnie uświadamiał, że ten
    > przekop ma jedynie znaczenie moralne. Bo do Elbląga i tak żaden duży
    > statek nie wpłynie, bo śluza jest zbyt mała. Przekop bedzie miał raczej
    > znacznie polityczne, czy turystyczne. Gdyby potrzebne były moce
    > przewozowe portu, to jest kilka portów na otwartym morzu, w które by
    > można zainwestować i zwiększyć nasze zdolności przeładunkowe. W sumie
    > dość sensownie to wygląda.

    Praktycznie każda inwestycja w ostatnich latach odbywa się na zasadzie,
    że pod pretekstem potrzeb w tym najczęściej równiez
    moralno-patrotycznych, daje się komuś (wąskiej grupie) zarobić.
    Publiczne potrzeby praktyczne nie mają większego znaczenia, bo zawsze
    znajdą się dobrze opłaceni eksperci, którzy je potwierdzą. Możnaby
    ogłosić konkurs, która ze sztandarowych inwestycji ostatnich lat miałą
    jakikolwiek wymierny efekt ekonomiczny dla kogoś innego niż osób
    biorących w niej bezpośredni udział.
    Mierzeja?
    Izera?
    CPK?