  • 1. Data: 2003-09-26 17:53:21
    Temat: Rachunek za ogrzewanie
    Od: sluchacz <n...@p...onet.pl>

    Witam!

    Chcialbym zasiegnac opinii Szanownych Grupowiczow w bardzo prozaicznej
    sprawie:
    Spoldzielnia wystawila rachunki za poprzedni sezon grzewczy. Sa one
    zdecydowanie zawyzone. Moje mieszkanie ma 35m kw. A doplata jest ponad
    500pln. Jak udowodnic ze grzejniki nie byly w wystarczajacym stopniu gorace
    zimą ? Czy zlozenie reklamacji mozna czym poprzec ? Nadmienie ze w calym
    bloku nie ma pomiernikow ciepla i rozliczana jest cala kwota podzielona na
    lokale. Lokatorzy sie nie zgodzili na nie (podzielniki) ze wzgledu na
    watpliwa jakosc dajaca mozliwosc nieuczciwych rozliczen.

    Pzdr

    Sluchacz

  • 2. Data: 2003-09-26 18:19:34
    Temat: Re: Rachunek za ogrzewanie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jakiś czas temu (góra miesiąc) na tym forum popełniłem taki dłuższy artykuł
    o podzielnikach. Poszukaj w archiwum.

    Generalnie spółdzielnia dzieli koszt ogrzewania całego bloku na mieszkania.
    Nie można kłuci się z wysokością tego kosztu, bo to bez sensu, albowiem
    wynika to albo z pomiaru na kolektorze dolotowym, albo z kosztów utrzymania
    kotłowni przy bloku, jeśli taka macie. Można ewentualnie rozważyć właściwość
    podziału pomiędzy lokatorami. Teraz pewnie dzielą na metr kwadratowy. Ale,
    jeśli zdołasz przekonasz wszystkich, że właściwszy będzie inny sposób (np.
    od powierzchni okien) to również będzie dobrze. Podzielniki nie zmniejszą
    zużycia ciepła. Jest to po prostu inny sposób podziału kosztów, choć również
    budzący kontrowersje.

  • 3. Data: 2003-09-27 08:23:26
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    > Podzielniki nie zmniejszą
    > zużycia ciepła. Jest to po prostu inny sposób podziału kosztów, choć
    również
    > budzący kontrowersje.

    No jasne, ze nie zmiejszą, ale somo ich powieszenie
    spowoduje zakręcenie zaworów i spadek zuzycia
    o ok. 20-30%,
    przynajmniej tak u mnie było i potwierdziło sie
    jeszcze w kilku innych sytuacjach.

    A że kontrowersyje ?

    w Polsce wszystko jest kontrowersyjne,
    nawet to, ćzy trzeba czekac na zielone światło na skrzyżowaniu gdy
    jest pusto wkoło.
    Zobacz ile osób przechodzi na czerwonym gdy nie ma pojazdów.

    Ten kodeks drogowy jest w ich mniemaniu zdecydowanie zbyt
    restrykcyjny i kontrowersyjny .

    JarekM

  • 4. Data: 2003-09-27 09:51:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | No jasne, ze nie zmiejszą, ale somo ich powieszenie
    | spowoduje zakręcenie zaworów i spadek zuzycia
    | o ok. 20-30%,
    | przynajmniej tak u mnie było i potwierdziło sie
    | jeszcze w kilku innych sytuacjach.

    Z mojej oceny wynika, że spadek zużycia ciepła powoduje przede wszystkim
    zamontowanie zaworów sterujących. Po prostu, jak jest ciepło, to przykręcamy
    kaloryfer, a nie otwieramy okna. Z reguły jedno montowano przy okazji
    drugiego o osobiście sądzę, że stąd może to tak wygląda. Jeśli ktoś ma przy
    kaloryferze stary zawór, to nie będzie nim wachlowała "w te i na zad", bo
    prawie na pewno zacznie cieknąć.

    | A że kontrowersyje ?
    |
    | w Polsce wszystko jest kontrowersyjne,

    A na świecie, to niby lepiej? Jest wiele zagadnień, który nie da się
    rozwiązać ku zadowoleniu wszystkich. Zawsze ktoś na tym straci. Naweet, jak
    by wszystkim dać po 100 zł, to będą pokrzywdzeni, bo czemu dostali tyle
    samo, co inni. To po prostu jest normalne.

> [...]
    | Zobacz ile osób przechodzi na czerwonym gdy nie ma pojazdów.
    | Ten kodeks drogowy jest w ich mniemaniu zdecydowanie zbyt

    To nie wina kodeksu tylko inżyniera drogownictwa, który tak zaprogramował
    sygnalizację, że działa o drugiej nad ranem na pustej ulicy.