  • 1. Data: 2007-04-19 16:59:40
    Temat: Pytanie o sprzedaz oprogramowania na allegro i nie tylko
    Od: "Marcin Zmysłowski" <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Mam nietypowe, a moze i typowe pytanie....

    Napisalem od poczatku do konca strone internetowa w darmowym jezyku PHP nt.
    muzycznych List Przebojow. Program najbardziej bylby przydatny dla rozglosni
    radiowych jak i fanow muzyki, ktorzy prowadzą prywatne listy przebojow....

    Nasunelo mi sie wiec pytanie...

    Czy osoba, ktora nie ma wlasnej dzialanosci gospodarczej moze wrzucic na
    allegro, ze sprzeda dostep do strony, w ktorej bedzie uzytkownik mial
    mozliwosc korzystania, dodania, modyfikowania, prywatnych, radiowych List
    Przebojow? Wazna rzecza jest to, ze ja nie chcialbym sprzedawac plikow
    zrodlowych, tylko chcialbym sprzedaz jakby dostep do strony tak by mozna
    bylo z niej korzystac. Jak bedzie wygladala sprawa licencji i sprawa praw
    autorskich? Jak z placeniem podatku?

    Przepraszam jesli ktos sie wzburzy, ale jestem laikiem w kwestiach
    prawnych....
    Bardzo prosze wiec o szczegolowe wyjasnienie jesli to mozliwe.

    Pozdrawiam
    M.

  • 2. Data: 2007-04-19 17:14:08
    Od: "Pawel" <p...@W...gazeta.pl>

    Witam,

> [...]
    > bylo z niej korzystac. Jak bedzie wygladala sprawa licencji i sprawa praw

    Jesli ma to byc jakas szersza dzialalnosc to moze juz nosic znamiona
    dzialalnosci gospodarczej.

    Jesli na mala skale, to byc moze daloby sie sprobowac jako umowa licencyjna na
    korzystanie z serwisu - powinno sie zakwalifikowac nawet na 50% kosztow
    uzyskania przychodu (jako przychod osiagniety z tytulu korzystania z praw
    autorskich).

    Tyle z mojej strony, moze ktos mnie poprawi.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 3. Data: 2007-04-19 19:57:42
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    Pawel wrote:

    > Witam,

    Możesz sprzedawać pewną usługę, ale jak to się ma do ewentualnego zawarcia
    umowy- zlecenia czy umowy o dzieło, to nie wiem.

    To co jest twoim dziełem, jest chronione prawem autorskim, ale musisz brac
    pod uwagę ograniczenia wynikające z licencji GPL.

    > Jesli ma to byc jakas szersza dzialalnosc to moze juz nosic znamiona
    > dzialalnosci gospodarczej.
    Osoba nie prowadząca DG może zawsze podpisywac umowy-zlecenie lub umowy o
    dzieło.

    --
    Maciek
    Polska Grupa Freesco

  • 4. Data: 2007-04-19 20:47:45
    Od: "Pawel" <p...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    > Osoba nie prowadząca DG może zawsze podpisywac umowy-zlecenie lub umowy o
    > dzieło.

    No tak, ale ma to swoje minusy, ktorych jak sadze autor chcialby uniknac.
    Natomiast umowe licencyjna w rozumieniu PA mozna tez (jak sadze, niech mnie
    ktos poprawi jesli sie myle) podpisac nawet mimo braku DG.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 5. Data: 2007-04-20 10:08:55
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    > To co jest twoim dziełem, jest chronione prawem autorskim, ale musisz brac
    > pod uwagę ograniczenia wynikające z licencji GPL.

    a przepraszam jakie to ma znaczenie w prztpadku skrytpu php ? Co kogo
    interesuje na jakiej licencji jest interpreter jezyka?

    P.

    --
    http://www.niesfornazyta.pl/
    Pierwszy stacjonarny czytnik for typu phpBB/phpBBbyPrzemo (windows/linux)