  • 1. Data: 2006-02-06 23:39:59
    Temat: Pytania dot.darowizny i konta!!!
    Od: Walter <b...@g...pl>

    Witam
    Mam przed soba akt notarialny z lat 80tych dotyczacy umowy darowizny
    wieczystego uzytkownika XXX dzialki na ktorej XXX wybudowal dom na rzecz
    swojej siostry (XXX podarowal siostrze 1/2 czesc nieruchomosci).
    W ksiedze wieczystej wpisany jest XXX i siostra. Czy mozna
    cofnac/skasowac ta darowizne ??

    Druga sprawa: Upowaznienie do konta bankowego maja 3 osoby. Umiera
    wlasciciel konta. W dniu smierci wlasciciela 2 z 3 upowaznionych osob
    wybieraja wszystkie pieniadze i likwiduja konto. Po miesiacu 3 osoba (ta
    ktorej nie bylo przy likwidacji konta) stwierdza, ze 2 osoby, ktore
    wybraly pieniadze zrobily to nielegalnie. Straszy sadami i takie tam. Co
    moze zrobic 3 osoba ?? Dodam, ze 2 osoby (ktore wybraly pieniadze ) chca
    podzielic cala kwote na 3 rowne czesci !!! Wiem, ze dziwne pyt., ale
    chcialbym znac odp. :)

  • 2. Data: 2006-02-06 23:50:02
    Temat: Re: Pytania dot.darowizny i konta!!!
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkownik "Walter" <b...@g...pl> napisal w wiadomosci

    > Druga sprawa: Upowaznienie do konta bankowego maja 3 osoby. Umiera
    > wlasciciel konta. W dniu smierci wlasciciela 2 z 3 upowaznionych osob
    > wybieraja wszystkie pieniadze i likwiduja konto.

    Co to bylo za upowaznienie?
    Jesli pelnomocnictwo, to zrobili to bezprawnie, gdyz pelnomocnictwo wygasa z
    chwila smierci wlasciciela konta.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2006-02-07 09:03:08
    Od: Walter <b...@g...pl>

    To bylo upowaznienie albo pelnomocnictwo, ale raczej upowaznienie. Pani
    w banku wiedziala o smierci wlasciciela konta i wyplacila pieniadze
    (zapytala tylko czy wlascicielka umarla tego samego dnia co byly
    wyplacane pieniadze).

    Jak sa 3 osoby upowaznione to moze dowolna osoba z tej trojki wybrac i
    nie ma zadnych problemow, tak ??

    Jak ma sie sprawa z darowizna (1y post) ??