  • 1. Data: 2003-01-13 17:12:18
    Temat: Przedawnienie odsetek
    Od: "phanton" <p...@p...com>

    Proszę o rade szanownych grupowiczów.

    Zwróciła się do mnie firma windykacyjna , żądając spłaty zaległej faktury
    wraz z odsetkami, podobno wykupiła wierzytelności od mojego byłego
    kontrahenta. Okazało się , że faktura wystawiona została w 1998 lipcu, ja
    nie dostawałem żadnych upomnień , ani not odsetkowych.
    Poinformowałem ich , że należność uległa przedawnieniu po 3 latach ( k.c.
    art. 117 -125) .
    Odpisali , że należność uległa faktycznie przedawnieniu , ale odsetki nie.

    Proszę o radę.

    p...@p...com

  • 2. Data: 2003-01-14 00:35:56
    Temat: Re: Przedawnienie odsetek
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik "phanton" <p...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > art. 117 -125) .
    > Odpisali , że należność uległa faktycznie przedawnieniu , ale odsetki nie.

    Jeżeli termin płatności faktury, był w lipcu 1998, to wierzytelność uległa
    przedawnieniu w lipcu 2001. Od tego momentu nowe odsetki już nie
    powstawały, a starsze niż trzyletnie zaczęły się przedawniać w cyklu
    odwrotnym jak kiedyś powstawały, to znaczy każdego dnia maleją.
    Całkowite ich przedawnienie nastąpi w lipcu 2004. Oznacza to, że jesteś
    jeszcze winien odsetki za ostanie 19 miesięcy zwłoki (1.2000-7.2001).
    Joker