  • 1. Data: 2006-06-01 17:28:23
    Temat: Przeczytajcie artykuł z Kuriera Lubelskiego
    Od: "Kuba G" <k...@g...pl>

    http://www.kurierlubelski.pl/modules.php?
    op=modload&name=News&file=article&sid=26474

    Cała sprawa jest tutaj właściwie dobrze opisana. Powiedzcie mi co mogę w
    takiej sytuacji zrobić? (dodam że jestem pokrzywdzonym bohaterem tego
    artykułu) Może jakoś można złożyć skargę na działania policji?

    Z poważaniem,
    Kuba

  • 2. Data: 2006-06-01 17:37:09
    Temat: Re: Przeczytajcie artykuł z Kuriera Lubelskiego
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Kuba G napisał(a):

    > Powiedzcie mi co mogę w takiej sytuacji zrobić?

    Wystąpić na drogę cywilną przeciwko ubezpieczycielowi w którym
    właścicielka ma polisę OC na podstawie art. 35 ustawy z dnia 22 maja
    2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu
    Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych

    Nie ma potrzeby wcześniejszego ustalenia odpowiedzialności za kolizję w
    postępowaniu o ukaraniu sprawcy kolizji.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2006-06-01 17:39:13
    Od: "Kuba G" <k...@g...pl>

    przepraszam za długiego linka, tutaj skrócony:

    http://tinylink.com/?dGgPIYSo2n

  • 4. Data: 2006-06-01 17:50:39
    Od: "Kuba G" <k...@g...pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Nie ma potrzeby wcześniejszego ustalenia odpowiedzialności za kolizję w
    > postępowaniu o ukaraniu sprawcy kolizji.

    tak, tylko przeciwko komu mam wystąpić jeśli nikt mi nie podał informacji
    gdzie ubezpieczony jest właściciel auta które mnie stuknęło... udzielą mi
    takich informacji bez problemu na policji?

    poza tym zastanawiam się czy jest jeszcze jakaś inna droga załatwienia tej
    sprawy... prawde mówiąc chciałbym zobligować policję do ukarania sprawcy bo
    nie znam się na prawie i miałbym problem chociażby z napisaniem pozwu, a
    zatrudnianie prawnika to pewnie dodatkowe koszta... jeśli nie będzie innego
    wyjścia to być może tak zrobię, ale ciekawy jestem czy są jakieś inne
    drogi...

    dziękuję i pozdrawiam,
    Kuba

  • 5. Data: 2006-06-01 17:51:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Kuba G napisał(a):

    > tak, tylko przeciwko komu mam wystąpić jeśli nikt mi nie podał informacji
    > gdzie ubezpieczony jest właściciel auta które mnie stuknęło... udzielą mi
    > takich informacji bez problemu na policji?

    Hmm. Na policji jako pokrzywdzonemu powinni ci takiej informacji udzielić.

  • 6. Data: 2006-06-01 19:28:37
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fn>

    > Hmm. Na policji jako pokrzywdzonemu powinni ci takiej informacji udzielić.

    A skąd policja miałaby taką informacją dysponować??

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 7. Data: 2006-06-01 19:39:58
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fn>

    > właściciela samochodu przecież ustalili

    Ale nie dorwali.

  • 8. Data: 2006-06-01 19:41:02
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Nostradamus napisał(a):
    > A skąd policja miałaby taką informacją dysponować??

    właściciela samochodu przecież ustalili

    KG

  • 9. Data: 2006-06-01 20:04:04
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Cała sprawa jest tutaj wła?ciwie dobrze opisana. Powiedzcie mi co mogę w
    > takiej sytuacji zrobić? (dodam że jestem pokrzywdzonym bohaterem tego
    > artykułu) Może jako? można złożyć skargę na działania policji?

    Tak naprawde ... to nie ma znaczenia kto kierował, naprawa idzie z OC
    samochodu ... jako pokrzywdzony mozesz sprobowac uzyskac od policji dane
    własciciela samochodu i potem po prostu złozyc w paru wiekszych firmach
    ubezpieczeniowych dokumenty i zawiadomienie o kolizji z jego winy. Byc
    moze któras sie przyzna ze jest w niej ubezpieczony :) A jesli nie
    udzielą tej informacji i nie podejmą sprawy to chyba zostanie tylko
    fundusz ubezpieczeniowy ?

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 10. Data: 2006-06-01 20:12:38
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Tak naprawde ... to nie ma znaczenia kto kierował, naprawa idzie z OC
    > samochodu ... jako pokrzywdzony mozesz sprobowac uzyskac od policji dane

    A po drugie ... co to za jełopy tam pracują, ze nie mogą ustalic miejsca
    "przebywania" samochodu i zatrzymac kierowcę w celu sprawdzenia polisy
    OC ? Po cholere im w ogole włascicielka ?

    --
    Krzysiek, Krakow