  • 1. Data: 2004-08-11 09:08:24
    Temat: Problemy z ZGM-em w sprawie podywżki za ogrzewanie. Prosze o pomoc!!!
    Od: "Jaro" <j...@w...pl>

    Witam!
    Mam następujący problem.
    Mieszkam w mieszkaniu kwaterunkowym w budynku zarządzanym przez wspólnotę.
    Ponieważ ja nie mam wykupionego mieszkania na własność, zarządza nim ZGM. W
    lipcu otrzymałem informację o podwyżcze centralnego ogrzewania. Powołano się
    w nim na ustawę uchwaloną przez wspólnotę mieszkaniową. Z tym że jest tam
    informacja, iż stawka została podwyższona od stycznia więc muszę się zgłosić
    celem uregulowania salda rachunku. Wspólnota rzeczywiście uchwaliła taką
    uchwałę w styczniu i przekazała ją niezwłocznie do ZGM-u. ZGM zatem naliczał
    mi od stycznia aż do lipca zaniżoną stawkę za ogrzewanie. Moim zdaniem ZGM
    dopuścił się zaniedbania swoich obowiązków i poinformowanie mnie w styczniu
    bądź lutym o podwyżce. Tymczasem przysyłał zaniżone rachunki za czynsz,
    które ja zgodnie z ich specyfikacją terminowo płaciłem.
    Mam w związku z tym pytanie. Czy ZGM ma teraz prawo żądać ode mnie pieniędzy
    z tych siedmiu miesięcy. Skoro tak, to nie mam pewności czy czasem jutro nie
    dostanę pisma, że płaciłem za mało przez ostanie 5 lat i jestem im wienien
    10.000zł. Jeszcze raz podkreślam, iż wszyskie rachunki płaciłem w kwocie,
    którą podawał ZGM w swoich pismach. Proszę o poradę gdzie mam się zwrócić,
    żeby nie płacić pieniędzy naliczonyc w wyniku czyjegoś zaniedbania w ZGM-ie
    i czy w ogóle mogą oni ode mnie żądać tych pieniędzy z siedmiu miesięcy.

    Pozdrawiam
    Jaro

  • 2. Data: 2004-08-11 14:36:33
    Od: e...@g...pl (eusso)

    Jaro napisał(a):

> [...]
    > i czy w ogóle mogą oni ode mnie żądać tych pieniędzy z siedmiu miesięcy.

    ZGM nie ma takiego prawa. Usługi ZGM są siadczone komercyjnie na rzecz najemców
    (odpłatnie). Jesli poprzez zaniechanie czynności która należała do ZGM-u
    nastapiła strata- będą musiali pokryć ją z własnych środków. Własciciel lub
    lokator nie jest wróżką, a tego typu uchwały podlegają obowiązkowi powiadomienia
    o ich zapadnieciu. Jesli więc powiadomienia nie było- to do czasu tej czynnosci
    obowiazują lokatora dotychczasowe stawki naliczeń.

  • 3. Data: 2004-08-12 08:00:09
    Od: "Jaro" <j...@w...pl>

    Dzięki za zainteresowanie sprawą. A czy znasz może jakiś konktretny przepis,
    na który mógłbym się powołać w rozmowie z ZGM-em???

    Pozdrawiam
    Jaro

  • 4. Data: 2004-08-12 15:53:08
    Od: e...@g...pl (eusso)

    Jaro napisał(a):

    > Dzięki za zainteresowanie sprawą. A czy znasz może jakiś konktretny przepis,
    > na który mógłbym się powołać w rozmowie z ZGM-em???

> [...]

    Postaram sie odszukać- w sobotę. Do soboty jestem zatkany pracą kompletnie.