  • 1. Data: 2009-03-08 11:29:12
    Temat: Problem ze starym kredytem
    Od: "m...@m...pl" <m...@m...pl>

    Witam serdecznie.Mam taki problem miałem zaciągnięty kredyt w BGŻ na
    kwotę 2500zł. Ponieważ nie spłacałem nastąpiła egzekucja komornicza. Z
    ostatnią częścią spłaty poszedłem do komornika żeby wyliczył pozostałą
    kwotę, żeby zakończyć egzekucję. Komorniki wyliczył i 13.12.2005r.
    wpłaciłem 2541,68zł na co mam pokwitowanie. Następnie otrzymałem
    datowane na 16,12.2005r postanowienie w którym jest zapis : "ponieważ
    całe roszczenie egzekucyjne wnikające z tytułu wykonawczego zostało
    zaspokojone (art.816 kpc) (...) Postępowanie egzekucyjne zostało
    zakończone."
    W dniu 04.03.2009r. dostałem wezwanie do zapłaty od firmy Intrum
    Justitia na kwotę 2953,75zł z wpłatą na konto wierzyciela czyli bank
    BGŻ.
    Pofatygowałem się do banku o wypis i dostałem takie zestawienie:
    Z kwoty wpłaconej u komornika 2541,68zł komornik przekazał
    15.12.2005r. 2117,30zł niby pozostało 382,70zł nie spłacone. i w dniu
    15.12.2005r bank naliczył odsetki:
    od debetu przekroczonego - 113,17zł
    odsetki wymagalne od debetu dopuszczalnego - 455,16zł
    pobranie odsetek karnych od debetu dopuszczalnego - 773,83zł
    W dniu 15.12.2005r kwota urosła do 1724,,86zł
    Od tego czasu były naliczane odsetki podwyższone karne (do dn.
    4.03.2009r) wynosza 1262,30zł
    Intrum Justitia dała 7 dni na spłacenie zadłużenia do banku BGŻ
    Co można z tym zrobić te wszytkie magiczne odsetki są naliczone w dniu
    spłaty przez komornika.
    Do czasu wezwania nie dostałem żadnego pisma o zaleganiu
    pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2009-03-08 11:37:33
    Temat: Re: Problem ze starym kredytem
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Intrum Justitia dała 7 dni na spłacenie zadłużenia do banku BGŻ
    > Co można z tym zrobić te wszytkie magiczne odsetki są naliczone w dniu
    > spłaty przez komornika.

    Odpisujesz im, że następne pismo w podobnym stylu potraktujesz jako próbę
    wyłudzenia i zgłosisz do prokuratury. Z tymi firmami trzeba twardo.

    *

  • 3. Data: 2009-03-08 18:48:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Odpisujesz im, że następne pismo w podobnym stylu potraktujesz jako próbę
    > wyłudzenia i zgłosisz do prokuratury. Z tymi firmami trzeba twardo.
    > *

    Jesli liczysz na to, że w ten sposób umrą ze śmiechu, to może to być niezła
    rada. Ale wezwanie do zapłaty - choćby bezsensownej kwoty - nigdy nie może
    być próbą wyłudzenia.

    A co do meritum sprawy - od razu odpowiedź dla pytającego - to należy
    ustalić, z jakiego powodu Bank dochodził za pośrednictwem komornika niższej
    kwoty, niż im się faktycznie należała. Bo jak rozumiem mamy do czynienia z
    taką sytuacją. Z firmą Justitia w ogóle bym nie korespondował, albo
    ewentualnie wysyłał im kopie pism wysyłanych do banku. Natomiast od banku
    zażądał bym wyjaśnienia przyczyn zaistniałego stanu rzeczy przesyłając im
    kserokopię tego pisma od komornika o zakończeniu egzekucji.

    Wiele zależy od odpowiedzi banku, ale najprawdopodobniej należność mogła
    ulec przedawnieniu, bowiem wygląda na to, że z jakiegoś - w chwili obecnej
    nie wiemy jakiego - powodu bank dochodził mniejszej kwoty, niż faktyczny
    dług. Ta dochodzona kwota przedawnia się po 10 latach (więc w 2015 roku),
    ale pozostała część, która nie była przedmiotem prowadzonego postępowania
    przedawnia się z upływem 3 lat od chwili wymagalności. Skoro wymagalność
    musiała być przed 2005 rokiem, to najprawdopodobniej przedawniło się to co
    najmniej w 2008 roku.

    Ale istnieje jakaś możliwość, że po prostu Komornik się pomylił. Tu już
    trudno mi powiedzieć, ale skłaniam się ku tezie, że niestety przedawnienie
    w takim wypadku wynosi 10 lat od ostatniej egzekucji. W takiej sytuacji
    należności ich jest zasadna, natomiast otwartą pozostaje kwestia
    ewentualnych negocjacji co do jakiś tam kar umownych czy odsetek. Bo zwłoka
    nie jest Twoją winą.

  • 4. Data: 2009-03-10 11:48:08
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Jesli liczysz na to, że w ten sposób umrą ze śmiechu, to może to być
    > niezła rada. Ale wezwanie do zapłaty - choćby bezsensownej kwoty - nigdy
    > nie może być próbą wyłudzenia.

    Nienależnej, a nie bezsensownej. Parę lat temu niejaki Kruk gonił
    niesłusznie klientów C+. Krótki liścik straszący zamykał im gębę i sprawę.

    *

  • 5. Data: 2009-03-10 18:01:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    *piotr'ek* pisze:

    > Nienależnej, a nie bezsensownej. Parę lat temu niejaki Kruk gonił
    > niesłusznie klientów C+. Krótki liścik straszący zamykał im gębę i sprawę.

    Podobnie było w w przypadku mojego taty i jakichś łebków "z ramienia"
    TPSA (chyba tez kruk... albo może it) - debile przysyłali faktury za za
    abonament za 3 miesiące wcześniej terminowo wypowiedzianą umowę i
    odłączoną linię (zapomnieli, że linii nie ma).

    Pogrożenie prokuratorem ucięło łańcuszek listów.