  • 1. Data: 2003-10-17 12:43:57
    Temat: Prawo patentowe(długie)
    Od: "james" <h...@W...onet.pl>

    Witam,
    Jestem producentem towaru X.Do jego produkcji używam m.in. elementów gotowych
    Y, które dostarcza mi firma je produkująca powiedzmy AB .Zaznaczę, że nie są to
    elementy produkowane tylko dla nas ale również i dla innych kontrahentów firmy
    AB.Dziś jak zwykle przychodzi poczta a w niej znajduje list polecony od firmy,
    która produkuje takie same elementy z tym wyjątkiem, że są one od niedawna
    zastrzezone w urzędzie patentowym.Otóż ta firma oskarża mnie, że ja produkuje i
    wprowadzam do obrotu elementy Y zastrzeżone i żąda przeprosin, itp. Troche
    zdnerwowany dzwonię do nich ale niestety dyrektora podpisanego pod pismem nie
    zastaje.Zamiast niego jakiś dyrektor produkcji mówi mi, że ich nie interesuje
    czy ja produkuję element Y czy nie ale czy go wprowadzam do obrotu.Następny
    telefon wykonuję do firmy AB, która sprzedała mi element Y.Tam mi mówia że wzór
    elementu Y oni pierwsi zastosowali w swojej produkcji i żebym sprawę olał. Mi
    to nie wystarcza bo pismo w sumie do mnie przyszło i jakby co to mnie będą
    ciągać po sądach. Dlatego mam pytanie: Czy faktycznie olać to i firmę odesłać
    do mojego producenta elementów Y, niech oni sie procesują czy też macie jakieś
    inne rozwiązanie.

    pozdro
    james