  • 1. Data: 2004-01-24 14:09:26
    Temat: Prawo jazdy
    Od: "ciupa" <t...@t...net>

    Czy za oddalenie sie z miejsca wypadku policjant ma prawo zatrzymać prawo
    jazdy?- to była drobna kolizja i moją glupota było to że po zawadzeniu o hak
    samochodu (z naprzeciwka jechał furgon a droga cholernie waska jest w tym
    miejscu - droga osiedlowa- i musiałem zjechac na bok i zachaczylem o hak)
    czekajac na wlasciciela tamtego samochodu z "hakiem" ok 15 min. a nie mialem
    jak zadzwonic odjechalem z miejsca wypadku. Po pięciu dniach zadzwonili z
    Komendy i kazali mi się zgłosic, policjant prowadzacy sprawę zabrał mi prawo
    jazdy i dowód rejestracyjny, czy miał do tego prawo, czy kolegium moze
    zabrac mi prawo jazdy na jakis okres czy przywalic niezła grzywne?

  • 2. Data: 2004-01-24 20:11:21
    Temat: Re: Prawo jazdy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ciupa" <t...@t...net> napisał w wiadomości

    Jestem w stanie zrozumieć, że nie mogłeś czekać. Ale w ciągu 5 dni nie
    mogłeś zrobić niczego, by sprawę załatwić? Co do dowodu rejestracyjnego,
    to najpewniej zabrano go z powodu uszkodzenia Twojego samochodu, a nie z
    powodu ucieczki. Co do prawa jazdy to generalnie ucieczkę z miejsca
    kolizji / wypadku traktuje się mniej więcej tak, jak byś był pod wpływem
    alkoholu.

    --
    Jestem tylko człowiekiem i mogę się mylić. Przedstawiony wyżej
    punkt widzenia jest moją prywatną opinią i upraszam o nie trakto-

  • 3. Data: 2004-01-24 20:28:41
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "ciupa" <t...@t...net> napisał:

    >Czy za oddalenie sie z miejsca wypadku policjant ma prawo zatrzymać prawo
    >jazdy?
    Przypadki zatrzymania PJ znajdziesz w art.135 PoRD. W twoim przypadku
    policjant prawdopodobnie zastosował art.135 ust. 2, ale czy słusznie ?

    >a nie mialem jak zadzwonic odjechalem z miejsca wypadku.
    Przez 5 dni ?

    >dowód rejestracyjny,
    DR ? Z powodu ?

    >czy kolegium moze zabrac mi prawo jazdy