  • 1. Data: 2003-01-27 09:41:15
    Temat: Prawo do nieruchomosci
    Od: "Aneta Legenza" <l...@p...onet.pl>

    Witam,

    Jesli popelnie jakies bledy w terminologii z gory przepraszam. Bardzo prosze
    o pomoc w takiej kwestii:
    wlasnie sie dowiedzialam, ze istnieje mozliwosc (luka prawna) niewywiazania
    sie z zobowiazania do przekazania wlasnosci nieruchomosci przez developera
    na rzecz kupujacego po zawarciu umowy warunkowej i dopelnieniu jej warunkow
    przez kupujacego ( po splacie calej kwoty wartosci mieszkania). Prosciej
    mowiac, chodzi mi oto, czy jest mozliwosc odmowy sprzedazy (przkazania
    wlasnosci) przez developera po wplacie calej kwoty wartosci? Jak musi byc
    skonstruowana umowa, aby zachodzila opisana sytuacja? Jesli tak, to jaka
    jest (o ile jest ) mozliwosc wybrniecia z takiej sytuacji, czyli czy
    istnieje mozliwosc spisania aneksu do umowy i co taki aneks powinien
    zawierac, aby uniknac podobych problemow?

    Z gory bardzo dziekuje za pomoc,
    Pozdrawiam,
    Aneta

  • 2. Data: 2003-01-27 10:04:44
    Temat: Re: Prawo do nieruchomosci
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Jesli popelnie jakies bledy w terminologii z gory przepraszam. Bardzo
    prosze
    : o pomoc w takiej kwestii:
    : wlasnie sie dowiedzialam, ze istnieje mozliwosc (luka prawna)

    imho luki prawne nie istnieją, prawo coś reguluje albo nie :)

    : Prosciej
    : mowiac, chodzi mi oto, czy jest mozliwosc odmowy sprzedazy (przkazania
    : wlasnosci) przez developera po wplacie calej kwoty wartosci?

    jeśłi umowa była zawarta w zwykłej formie pisemnej to jak najbardziej

[...]

    jeśli umowa nie jest w formie aktu notarialnego, to nie da się wybrnąć z tej
    sytuacji.

  • 3. Data: 2003-01-27 10:22:19
    Od: "Aneta Legenza" <l...@p...onet.pl>

    > jeśli umowa nie jest w formie aktu notarialnego, to nie da się wybrnąć z
    tej
    > sytuacji.

    Bardzo dziekuje za odpowiedz. Teraz pozostaje dokladne przeczytanie aktu
    notarialnego, bo takowy posiadam.

    Pozdrawiam,
    Aneta

  • 4. Data: 2003-01-27 10:31:25
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 5. Data: 2003-01-27 11:20:13
    Od: "Aneta Legenza" <l...@p...onet.pl>

    > pamiętaj jeszcze o:

    Wielkie dzieki. Bardzo mi pomogles.

    Aneta

  • 6. Data: 2003-01-27 11:24:52
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

> [...]
    > : wlasnie sie dowiedzialam, ze istnieje mozliwosc (luka prawna)
    >
    > imho luki prawne nie istnieją, prawo coś reguluje albo nie :)

    Obecny pogląd - jeśli nie reguluje, to jest luka i trzeba ja konieczne
    zapelnic.

> [...]
    > : wlasnosci) przez developera po wplacie calej kwoty wartosci?
    >
    > jeśłi umowa była zawarta w zwykłej formie pisemnej to jak najbardziej

    No zawsze moze odmowic, ale mozna go do tego przymusic w razie czego, nie?

> [...]
    > : zawierac, aby uniknac podobych problemow?
    >
    > jeśli umowa nie jest w formie aktu notarialnego, to nie da się wybrnąć z

    No poczekaj - umowa zobowiazujaca musi byc w formie aktu notarialnego?

    Depi.

  • 8. Data: 2003-01-27 12:27:41
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 9. Data: 2003-01-27 12:48:37
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    > w zasadzie tylko powinna :->

    Heh... Za dużo chyba filmów oglądam...

    Depi.

  • 10. Data: 2003-01-28 03:47:01
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <005701c2c5ff$13ced690$a740200a@zm>, Marcin Surowiec wrote:
> [...]
    > własności potrzebne jest dodatkowe porozumienie stron obejmujące ich
    > bezwarunkową zgodę na niezwłoczne przejście własności.

    Co oznacza "pod warunkiem lub z zastrzeżeniem terminu"?

    > Twoja umowa powinna zawierać formułę (lub powinno wynikać z jej treści), że
    > po spełnieniu warunków w niej zapisanych zgadzacie się na niezwłoczne
    > przejście prawa własności.
    > inaczej jest nieważna :(

    Czy slowko "niezwloczne" jest tu istotne?

    >--------
    Z zupelnie innej beczki: jak tam postepuje konwersja FAQ'a do postaci
    tekstowej? Moj sendmail twierdzi ze Wam <message delivered> ale zadnego
    odzewu ani z Twojej ani z Romka strony nie dostalem. Doszlo?

    --
    Marcin