  • 1. Data: 2015-11-10 21:19:18
    Temat: Prawa autorskie na facebooku
    Od: Karol <k...@1...pl>

    Witam,
    Czy publikując coś (zdjęcie, wiersz, grafikę własną, obraz) na facebooku
    zrzekam się praw autorskich na rzecz facebooka ?
    Nie mogę tego punktu znaleźć w regulaminie i zasadach.

    Ktoś z Was to ma?

    Pozdrawiam
    Karol

  • 2. Data: 2015-11-10 21:37:50
    Temat: Re: Prawa autorskie na facebooku
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Karol wrote:
> [...]
    > zrzekam się praw autorskich na rzecz facebooka ?
    > Nie mogę tego punktu znaleźć w regulaminie i zasadach.

    generalnie wszystko co ląduje na facebooku jest ich i mogą z tym zrobić
    co chcą.
    Pamietaj, ze facebook nie podlega prawu polskiemu.

  • 3. Data: 2015-11-10 22:29:49
    Od: Karol <k...@1...pl>

    Dnia Tue, 10 Nov 2015 14:37:50 -0600, witek napisał(a):

    > generalnie wszystko co ląduje na facebooku jest ich i mogą z tym zrobić
    > co chcą.
    > Pamietaj, ze facebook nie podlega prawu polskiemu.

    a osoby trzecie mogą z treściami ogólnodostępnymi z facebooka bezkarnie
    robić wszystko ? tj... kopiować, dystrybuować dalej... ??

  • 4. Data: 2015-11-10 23:14:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Karol wrote:

    > a osoby trzecie mogą z treściami ogólnodostępnymi z facebooka bezkarnie
    > robić wszystko ? tj... kopiować, dystrybuować dalej... ??

    to zalezy w jakim kraju jestes.
    w Polsce nie mozesz,

    zreszta facebook wyraznie w regulaminie pisze, ze co wrzucisz jest ich i
    ty sie z tym zgadzasz korzystajac z facebooka.

  • 5. Data: 2015-11-10 23:27:35
    Od: Karol <k...@1...pl>

    Dnia Tue, 10 Nov 2015 16:14:11 -0600, witek napisał(a):

    > to zalezy w jakim kraju jestes.
    > w Polsce nie mozesz,
    >

    > zreszta facebook wyraznie w regulaminie pisze, ze co wrzucisz jest ich i
    > ty sie z tym zgadzasz korzystajac z facebooka.

    zależy w jakim kraju jestem? czy jakie mam IP ?

  • 6. Data: 2015-11-11 01:58:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 10 Nov 2015 23:27:35 +0100, Karol <k...@1...pl>
    wrote:
    > zależy w jakim kraju jestem? czy jakie mam IP ?

    nie ma znaczenia gdzie jesteś, obowiązuje ich prawo właściwości
    miejscowej określonej w ich regulaminie, zgaduję że to Kalifornia.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2015-11-11 09:18:46
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Karol" <k...@1...pl> napisał w wiadomości

    > a osoby trzecie mogą z treściami ogólnodostępnymi z facebooka bezkarnie
    > robić wszystko ? tj... kopiować, dystrybuować dalej... ??
    Nie ma treści ogólnodostępnych na FB. Musisz wcześniej być zalogowany i mieć konto na
    FB. Praktycznie wszyscy logowani są automatycznie.
    W momencie umieszczenia czegokolwiek na FB automatycznie tracisz do tego czegokolwiek
    prawo własności i prawo autorskie (zgodnie z regulaminem). FB może robić z tym co
    zechce np. udostępniać innym do kopiowania, dystrybuowania itp. Taki jest regulamin
    FB (zwłaszcza oryginalna wersja angielska).

    ---
    Avast.

  • 8. Data: 2015-11-12 09:35:47
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Czy publikując coś (zdjęcie, wiersz, grafikę własną, obraz) na facebooku
    > zrzekam się praw autorskich na rzecz facebooka ?

    Praw autorskich nie tracisz nigdy. Są niezbywalne, bo nie możesz
    przestać być autorem. Nawet w takiej dziczy jak USA tak jest.
    Tracisz tylko autorskie prawa majątkowe, czyli prawo do dysponowania,
    dystrybucji, kopiowania, kasy, itp.

    Czyli w skrócie: jak zrobisz zdjęcie czegoś zakazanego i puścisz na FB,
    to będziesz odpowiadać za to karnie lub cywilnie - jako autor.
    A jeśli zdjęcie będzie OK i będzie chodliwe, to zarobi na tym FB. :)

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 9. Data: 2015-11-12 09:54:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-12 o 09:35, Krzysztof Jodłowski pisze:

> [...]
    > przestać być autorem. Nawet w takiej dziczy jak USA tak jest.
    > Tracisz tylko autorskie prawa majątkowe, czyli prawo do dysponowania,

    Jesteś pewien, że traci możliwość dysponowania? Czy tylko daje
    facebookowi prawo majątkowe (do dysponowania) nie zrzekając się swojego
    prawa majątkowego?

    > Czyli w skrócie: jak zrobisz zdjęcie czegoś zakazanego i puścisz na FB,
    > to będziesz odpowiadać za to karnie lub cywilnie - jako autor.

    Nie wiem skąd taki wniosek. Czy odpowiedzialność "za puszczenie" może
    ponosić tylko autor? Albo nawet inaczej - czy autor odpowiada, jeśli
    puści ktoś inny?

    > A jeśli zdjęcie będzie OK i będzie chodliwe, to zarobi na tym FB. :)

    Również FB.

    A jak to dokładnie zostało zapisane, bo chyba o to było pytanie? Nie mam
    FB, więc nie mogę (nie chce mi się) sprawdzać.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2015-11-12 16:49:01
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    Z regulaminu FB (wycinki):

    W przypadku treści objętych prawem własności intelektualnej (IP, ang.
    intellectual property), takich jak zdjęcia i filmy, użytkownik przyznaje
    nam poniższe uprawnienia zgodnie z wprowadzonymi przez siebie
    ustawieniami prywatności i ustawieniami aplikacji: użytkownik przyznaje
    nam niewyłączną, zbywalną, obejmującą prawo do udzielania sublicencji,
    bezpłatną, światową licencję zezwalającą na wykorzystanie wszelkich
    treści objętych prawem własności intelektualnej publikowanych przez
    niego w ramach serwisu Facebook lub w związku z nim (Licencja IP).

    Użytkownik jest zobowiązany do rozwiązywania wszelkich roszczeń, podstaw
    powództwa lub sporów (roszczenia) w stosunku do nas dotyczących
    niniejszego Oświadczenia lub serwisu Facebook wyłącznie w sądzie
    okręgowym Północnego Dystryktu Kalifornii lub w sądzie stanowym hrabstwa
    San Mateo. Użytkownik zgadza się podlegać jurysdykcji tych sądów w
    zakresie rozstrzygania wszelkich sporów tego typu. Zapisy niniejszego
    Oświadczenia oraz wszelkie spory pomiędzy serwisem a użytkownikiem
    podlegają przepisom prawa stanu Kalifornia, bez względu na przepisy
    prawa kolizyjnego.