  • 1. Data: 2006-08-01 09:54:15
    Temat: Pracownik bez umowy
    Od: "Robi" <r...@o...pl>

    Witam,

    Czy w Polce, umowy o prace mogą być zawierane ustnie?

    Tj Pracownik pracuje już miesiąc bez umowy (ma obiecaną ale księgowa jest na
    urlopie) i nie ma się niczym przejmować bo w Polsce obowiązują też 'umowy
    ustne'. Pracodawca zapewnia że umowa zostanie podpisana wstecz od dnia kiedy
    pracownik fizycznie pracuje.

    Pozdrawiam i dzięki za komentarze.

  • 2. Data: 2006-08-01 10:18:52
    Temat: Re: Pracownik bez umowy
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Robi wrote:

    > Pozdrawiam i dzięki za komentarze.

    Popszedlbym na to, bod warunkiem, ze pracodawca wyplaci mi z gory
    naleznosc

    Tak profilaktycznie...

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 3. Data: 2006-08-01 11:17:42
    Od: "D.H. Oskar" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Robi" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Tj Pracownik pracuje już miesiąc bez umowy (ma obiecaną ale księgowa jest
    > na urlopie) i nie ma się niczym przejmować bo w Polsce obowiązują też

    co prawda kp wymaga aby przynajmniej ustalenia byly na pismie, jednak brak
    formy pisemnej nie pociaga moeaznosci. W razie czgo mozesz wnosic pozew do
    du o ustalenie lub ew wynarodzenie

  • 4. Data: 2006-08-01 11:22:29
    Od: "Baton" <k...@N...fm>

    > co prawda kp wymaga aby przynajmniej ustalenia byly na pismie,

    Jakie przepis o tym mowi?
    Ja znalazlem tylko ze umowe o prace nalezy zawrzec niezwlocznie...

    Pozdrawiam

    Baton

  • 5. Data: 2006-08-01 11:31:05
    Od: "D.H. Oskar" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Baton" <k...@N...fm> napisał w wiadomości

    > Jakie przepis o tym mowi?
    > Ja znalazlem tylko ze umowe o prace nalezy zawrzec niezwlocznie...

    29 par 2 kp

  • 6. Data: 2006-08-01 11:46:28
    Od: "Baton" <k...@N...fm>

    > 29 par 2 kp

    Rzeczywiscie. Troche to glupie. Niby umowa o prace ma byc w formie pisemnej,
    ale ten paragraf jakby dopuszczal forme ustna (czyli nie jest wogole
    konieczna f.pisemna?), z tym ze warunki (czyli de facto tresc umowy) ma byc
    na pismie... :-)

    Pozdrawiam

    Baton

  • 7. Data: 2006-08-01 13:36:48
    Od: "D.H. Oskar" <d...@o...pl>

> [...]
    > pisemnej, ale ten paragraf jakby dopuszczal forme ustna (czyli nie jest
    > wogole konieczna f.pisemna?), z tym ze warunki (czyli de facto tresc

    tak jak napislem w pierwszym poscie. W zwiazku z tym ,ze prawo pracy jst
    nstaione "na pracownika" umowa zawar ustnie jst wazna. Masz prawo domagc ie
    formy pisemnej, utalenia sadowego, ze zostala zawarta umoa o prace a w
    razie nieuiszczania wynagrodzeni wnisc do sadu o zaplate.

  • 8. Data: 2006-08-01 17:16:49
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.pl>

    D.H. Oskar napisał(a):
> [...]

    no tak, pewnie może być i ustna, niemniej Pracodawcę obowiązuje
    zgłoszenie pracownika do ubezpiecznień obowiązkowych, a to chyba trzeba
    zrobić w ciągu 7 dni od zatrudnienia ... czyli niejako ciężko będzie
    podpisać umowę "wstecz" jak księgowa wróci z urlopu.
    Chyba, ze się myle w kwestii ZUS-u.

    Wojtek

  • 9. Data: 2006-08-01 17:23:12
    Od: "D.H. Oskar" <d...@o...pl>

> [...]
    > pracownika do ubezpiecznień obowiązkowych, a to chyba trzeba zrobić w
    > ciągu 7 dni od zatrudnienia ... czyli niejako ciężko będzie podpisać umowę

    OIW tak jest ale to nie zmienia faktu, iż pracownikowi /w razie sporu/
    przysluguja roszczenia takie jak wskazalem. Po prostu mimo zawartej umowy
    pracodawca nie dopelnil swoich obowiazkow. 281 kp, 219 kk sie klania