  • 1. Data: 2017-11-23 19:28:28
    Temat: Pozew cd.
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Słusznie czy niesłusznie, pozew wysłany na niewłaściwy adres został
    odebrany.

    I teraz się dopiero zaczyna. W pozwie powódka domaga się "usunięcia
    niezgodności między stanem prawnym ujawnionym w księdze wieczystej a
    rzeczywistym stanem prawnym" poprzez zwiększenie powierzchni jej
    mieszkania (i procentowego udziału w części wspólnej) o powierzchnię tarasu.

    I w tym celu pozwała do sądu wszystkich sąsiadów (właścicieli mieszkań w
    tej kamienicy).

    Nic z tego nie rozumiem. Nic. Znaczy nie, rozumiem kwotę, jaką adwokat
    chce za prowadzenie sprawy przeciw tej pani, a jest to kwota ogromna.

    Naprawdę można pozywać sąsiadów o takie rzeczy?

    Jako bonus - pomiędzy datą pozwu a datą jego odebrania właściciel
    jednego z mieszkań się zmienił, pozwany jest oczywiście poprzedni i co
    tym zrobić, to nie mam pojęcia jeszcze bardziej...

    MJ

  • 2. Data: 2017-11-23 19:58:46
    Temat: Re: Pozew cd.
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Skierujcie ją na badania psychiatryczne.
    Skoro chce płacić więcej za coś, czego nie ma.
    Powierzchnia użytkowa lokalu jest równa sumie powierzchni pomieszczeń tego lokalu
    (tak nieco w skrócie, bo jest parę aktów na "pow. uż.").
    Pomieszczenia są wydzielone trwałymi przegrodami.
    Ten taras ma ze wszystkich stron ściany i dach (sufit) i podłogę?
    Czy jest jakaś rozbieżność pomiędzy ewidencją budynków i lokali, a KW?

    -----

  • 3. Data: 2017-11-24 09:39:55
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-11-23 o 19:28, Michal Jankowski pisze:

    > Nic z tego nie rozumiem. Nic. Znaczy nie, rozumiem kwotę, jaką adwokat
    > chce za prowadzenie sprawy przeciw tej pani, a jest to kwota ogromna.
    >
    > Naprawdę można pozywać sąsiadów o takie rzeczy?

    Może chce mieć większy udział przy głosowaniu uchwał?
    Ilu tam jest właścicieli (lokali) ?

    Zauważ, że pozostali właściciele, nie wyrazili na to zgody (dlatego
    wylądowali w sądzie). Więc musi być jakiś powód, jakieś drugie dno.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 4. Data: 2017-11-24 10:36:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości
    >Słusznie czy niesłusznie, pozew wysłany na niewłaściwy adres został
    >odebrany.

    Przez wszystkich sasiadow ? :-)

> [...]
    >tarasu.

    >I w tym celu pozwała do sądu wszystkich sąsiadów (właścicieli

    Chce miec wiekszy udzial we wspolnocie ?
    Sama niewiele zdziala, moze pogadac z sasiadami popytac o co tu chodzi
    ... i wybadac gdzie sie grupa zdobywajaca wladze buduje :-)

    >Znaczy nie, rozumiem kwotę, jaką adwokat chce za prowadzenie sprawy
    >przeciw tej pani, a jest to kwota ogromna.

    Poszukac tanszego ?
    Sprawa powinna byc prosta - albo sie tarasu nie wlicza, albo sie
    wlicza.
    Choc moze u nas jak zwykle - nie wiadomo :-)

    >Naprawdę można pozywać sąsiadów o takie rzeczy?

    Ja tam nie wiem ... ale moze jednak kogos pozwac trzeba, a kogo, jak
    nie wszystkich sasiadow ?
    Pytanie czy lokatorzy nie powinni wynajac adwokata na koszt wspolnoty
    ... a potem pani bedzie jeszcze placila do wspolnoty skladke wieksza o
    nowy udzial.

    Albo sie doczytac, w ramach wspolnoty skorygowac niezgodnosci ...
    wszystkim tarasowowiczom :-)

    >Jako bonus - pomiędzy datą pozwu a datą jego odebrania właściciel
    >jednego z mieszkań się zmienił, pozwany jest oczywiście poprzedni i
    >co tym zrobić, to nie mam pojęcia jeszcze bardziej...

    To moze adwokat wie co robi, jesli trzeba bedzie dziesiatek rozpraw na
    takie sprawy :-)

    Wiadomo kto pania reprezentuje? Moze jakis prawnik w rodzinie ...
    znalazl sposob na zarobek.

    J.

  • 5. Data: 2017-11-24 11:02:05
    Od: ń <ń@ń.ń>

    To kolejna zdeprawowana grupa, jak 100 osób wynajmie do jednej sprawy jednego i tego
    samego pełnomocnika procesowego, to 100 stawek się należy, to juz lepiej wynająć 100
    adwokatów, koszty te same a co 100 łbów to nie jeden ;-)

    -----

  • 6. Data: 2017-11-24 19:40:30
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    A w ogóle to jest normalną praktyką, że pierwszą czynnością adwokata
    jest wystawienie faktury?

    MJ

  • 7. Data: 2017-11-24 20:00:21
    Od: ń <ń@ń.ń>