  • 1. Data: 2003-04-02 08:53:31
    Temat: Potrącanie z pensji...
    Od: "Paweł \"gonzo\" Gontarek" <g...@N...pl>

    Witam,

    Mam takowe pytanko: czy wolno pracodawcy bez zgody pracownika potracac
    rozmowy telefoniczne z pensji ? Pracodawca "opelnil" pismo, iz to co
    zaznaczy sie jako rozmowy prywatne bedzie to potracane z pensji. Zadne z
    pracownikow nie wyrazal zgody na cos takiego pisemnie. Stad moje pytanie

    Jakies paragrafy na to ? Czy mu wolno i z jakiego artykulu ?

    dzieki

    gonz0

  • 2. Data: 2003-04-02 09:27:49
    Temat: Re: Potrącanie z pensji...
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Jakies paragrafy na to ? Czy mu wolno i z jakiego artykulu ?

    W jaki sposob zamierza on to okreslic ktore rozmowy sa prywatne ?

  • 3. Data: 2003-04-02 10:21:40
    Od: "Paweł \"gonzo\" Gontarek" <g...@N...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > W jaki sposob zamierza on to okreslic ktore rozmowy sa prywatne ?

    zaznaczamy na wykazie rozmow , ktore to sa nasze prywatne rozmowy.

    gonz0

  • 4. Data: 2003-04-02 10:56:30
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > zaznaczamy na wykazie rozmow , ktore to sa nasze prywatne rozmowy.

    Czyli nadal robicie to dobrowolnie.

    Jesli wiec podpisaliscie oswiadczenie i zaznaczacie te rozmowy to nadal
    robicie to dobrowolnie.

    Pracodawca nic wam nie moze z pensji potracic wg wlasnego widzimisie.

  • 5. Data: 2003-04-02 11:00:40
    Od: "Paweł \"gonzo\" Gontarek" <g...@N...pl>

    > Pracodawca nic wam nie moze z pensji potracic wg wlasnego widzimisie.

    to co mu za to grozi ?? moze jakis paragraf znasz ??

    gonz0

  • 6. Data: 2003-04-02 11:13:28
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    On 2003-04-02 10:53, Paweł "gonzo" Gontarek wrote :
> [...]
    > pracownikow nie wyrazal zgody na cos takiego pisemnie. Stad moje pytanie
    >
    > Jakies paragrafy na to ? Czy mu wolno i z jakiego artykulu ?

    Sadze, ze moze niefortunnie uzyl "potracic z pensji"; powinien
    wprowadzic oplate za kozystanie z telefonu do celow nie zwiazanych z
    wykonywaniem pracy. W sumie na jedno wychodzi.

    --
    Szwejk
    "Like a madman laughing in the rain"

  • 7. Data: 2003-04-02 11:16:05
    Od: "Paweł \"gonzo\" Gontarek" <g...@N...pl>

    Użytkownik "Wojciech Szweicer" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wprowadzic oplate za kozystanie z telefonu do celow nie zwiazanych z
    > wykonywaniem pracy. W sumie na jedno wychodzi.

    zgoda, ale ja zaznaczam rozmowy telefoniczne ktore sa prywtane a nie
    zgadzalem sie - nie podpisywalem niczego - zeby mi odtracac to z pensji
    automatycznie. Do jakiegos czasu bylo tak ze dostawalem notke (przelew) do
    realizacji. I to jest uwazam w porzadku.

    gonz0

  • 8. Data: 2003-04-02 11:19:34
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Wojciech Szweicer" <w...@p...onet.pl> wrote in message

    > Sadze, ze moze niefortunnie uzyl "potracic z pensji"; powinien
    > wprowadzic oplate za kozystanie z telefonu do celow nie zwiazanych z
    > wykonywaniem pracy. W sumie na jedno wychodzi.

    Nie do końca. U nas US się przyczepił i potraktował to jako usługę
    świadczoną pracownikom i kazał doliczać 22% VAT-u.
    Fajne, nie.

  • 9. Data: 2003-04-02 11:32:39
    Od: "Paweł \"gonzo\" Gontarek" <g...@N...pl>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie do końca. U nas US się przyczepił i potraktował to jako usługę
    > świadczoną pracownikom i kazał doliczać 22% VAT-u.
    > Fajne, nie.

    No to juz wiem czemu mam dwa razy 22% naliczone :(

    gonz0

  • 10. Data: 2003-04-02 11:39:08
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > to co mu za to grozi ?? moze jakis paragraf znasz ??

    Grozi mu kara ;)

    To wszystko zalezy od konkretnego przypadku. Nie ma jednej ustalonej
    kary dla wszystkich.

    Taka sprawe nalezy po prostu oddac do Sadu Pracy.