  • 1. Data: 2003-11-18 10:54:52
    Temat: Posty, a prawa autorskie
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    [crosspost: pl.sci.psychologia, pl.soc.prawo]

    Witam,

    Mam pytanie odnosnie praw autorskich tresci zamieszczanych na newsach. Jak
    to wyglada od strony prawa? Czy tresci tekstow moga byc zamieszczane
    gdziekolwiek z racji tego, ze zostaly zamieszczone na grupie publicznej?
    Oczywiscie ze wskazaniem na zrodlo. Co w przypadku wyraznego sprzeciwu
    autora danego tekstu?

    pozdrawiam
    --
    Greg
    Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/

  • 2. Data: 2003-11-18 11:07:19
    Temat: Re: Posty, a prawa autorskie
    Od: "cbnet" <c...@o...pl>

    Greg:
    > Mam pytanie odnosnie praw autorskich tresci zamieszczanych na newsach.
    > Jak to wyglada od strony prawa?

    Czy kwestie prawne sa tu decydujace dla Twojej opinii w tej sprawie?

    Dla jasnosci: chodzi o wykorzystywanie w serwisie www bez zgody
    autora fragmentow jego postow (a wiec nie sa to oryginalne wypowiedzi,
    lecz powiedzmy 'zredagowane') publikowanych na news-ach, bez wskazania
    odnosnika (skrotu) do wiadomosci news.

    Czarek

  • 3. Data: 2003-11-18 11:10:17
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > gdziekolwiek z racji tego, ze zostaly zamieszczone na grupie publicznej?
    > Oczywiscie ze wskazaniem na zrodlo. Co w przypadku wyraznego sprzeciwu

    Osobiscie jestem zdania, ze skoro to na forum publicznym to autor godzi
    sie tym samym z mozliwoscia "redystrybucji" postu. Ale wez tu pod uwage,
    ze post jest czesto wysylany jako odpowiedz na inny post. I taki
    pojedynczy wyrwany z kontekstu moze byc odebrany zupelnie inaczej niz
    sobie autor zyczy. Dlatego radzilbym raczej zamieszczac caly watek.

  • 4. Data: 2003-11-18 11:12:24
    Od: "Edyta" <e...@i...pl>

    Użytkownik "Greg" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gdziekolwiek z racji tego, ze zostaly zamieszczone na grupie publicznej?
    > Oczywiscie ze wskazaniem na zrodlo. Co w przypadku wyraznego sprzeciwu

    Z tego co ja się orientuje..
    to:
    treści tekstów mogą być zamieszczane
    gdziekolwiek z racji tego, ze zostały zamieszczone na grupie publicznej!
    Edyta

  • 5. Data: 2003-11-18 11:22:46
    Od: Bogusław Szostak <a...@u...agh.edu.pl>

    cbnet wrote:

> [...]
    > autora fragmentow jego postow (a wiec nie sa to oryginalne wypowiedzi,
    > lecz powiedzmy 'zredagowane') publikowanych na news-ach, bez wskazania

    No wlasnie..

    Ale mnie badziej interesuje "bez podania zrodla" (czyli autora).

    Boguslaw

  • 6. Data: 2003-11-18 11:22:51
    Od: "Przemysław Dębski" <k...@a...com.pl>

    Użytkownik "Edyta" <e...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Z tego co ja się orientuje..
    > to:
    > treści tekstów mogą być zamieszczane
    > gdziekolwiek z racji tego, ze zostały zamieszczone na grupie publicznej!

    Święta racja. Co byś powiedziała, gdybym teraz umieścił na tej grupie Twoje
    imię, nazwisko, adres i numer telefonu komórkowego ? Sama to umieściłaś w
    swoim poscie dotyczącym sprzedarzy mieszkania na którejś grupie dyskusyjnej

    Pzdr.
    P.D. herbu świnia jestem.

  • 7. Data: 2003-11-18 11:35:43
    Od: "Edyta" <e...@i...pl>

    Użytkownik "Przemysław Dębski" <k...@a...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > imię, nazwisko, adres i numer telefonu komórkowego ? Sama to umieściłaś w
    > swoim poscie dotyczącym sprzedarzy mieszkania na którejś grupie

    Nie wszystko, tylko sam numer telefonu,
    jak chcesz do mnie zadzwonić i pogadać
    to też mogę ci podać!
    Edyta

  • 8. Data: 2003-11-18 11:35:55
    Od: Arek <a...@e...net>

    Greg rzecze:
    > Mam pytanie odnosnie praw autorskich tresci zamieszczanych na newsach. Jak

    Posty z newsów nie podlegają pod prawo autorskie, chyba, że tylko ich części
    wyraźnie będące utworem w rozumieniu ustawy.
    Przykład - jak ktoś poda swój wiersz, to mimo, że sam post nie podlega ochronie
    prawa autorskiego to już ten wiersz - tak.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 9. Data: 2003-11-18 11:38:52
    Od: "Przemysław Dębski" <k...@a...com.pl>

    > jak chcesz do mnie zadzwonić i pogadać
    > to też mogę ci podać!

    To nie o to chodzi czy ja znam czy też nie Twój numer i po co mi on. Chodzi
    o to że wedle Twoich mniemań, mam prawo podać go tu, ponieważ sama
    umieściłaś go publicznie na jakiejś grupie. Ja nie potrzebuje do Ciebie
    dzwonić ... ale np. Czarek mógłby mieć ochotę sprawdzić czy Twój głos jest
    podobny do małpiego czkania :-) Czy też ktoś inny, mógłby sobie do Ciebie
    dzwonić by przedyskutować jakieś kluczowe dla siebie kwestie :-)

    Pzdr.
    P.D.

  • 10. Data: 2003-11-18 13:04:48
    Od: "Bipo" <b...@o...pl>

    > to też mogę ci podać!
    > Edyta

    Jak będziesz zmysłowo dyszeć do słuchawki
    i powiesz mi jak mnie pragniesz ;))))
    to też poproszę :))))

    A teraz poważnie wracając do tematu. Jednak
    idąc za ciosem czy w takim razie wolno mi kopiować
    na swoją strone internetową informacje zawarte na stronach
    internetowych? One też są dostępne publicznie.
    Audycje radiowe, telewizja publiczna, też informacje
    są zamieszczane publicznie a nie wolno mi kopiować
    i rozpowszechniać.
    Mnie się wydaje że zarówno postów jak i całych wątków
    nie można kopiować. Ale tylko wydaje.

    Pozdrawiam
    Bipo